LED Samples?

Hej,

Man kan jo få gratis eller billige samples af ICere
og så videre hos de forskellige producenter og det er jo godt for alle
parter :-)
(Producenten sælger flere når engang "hobby fuskeren" bliver ingeniør el,
og så putter deres produkt i en 1million stk produktion..)

Men er der nogle der kender producenter der giver lysdioder som samples?
Feks dem på 1W?
Og evt andre optiske ting :D

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Den er sku lidt langt ude. Tror ikke TI for det helt store ud af at
sende en 555 med fedex overnight til en hjemmefusker i danmark.

Nej det har jeg aldrig set. Nu er sampler jo heller ikke en tag selv
bod, men en service til industrielle designere.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: LED Samples?

Har tidligere fået vareprøver fra Fairchild på IR sende/modtagere i hus.
Ellers har jeg aldrig hørt om nogen....

--

Mvh Stefan
Re: LED Samples?

Kunne man få et par vareprøver?

--
MVH.
Finni

Re: LED Samples?
Hej Johannes

Der er noget du totalt har misforstået, i en udviklingsafdeling er man
da fløjtende ligeglad med om man skal betale, der drejer det sig om
at få komponenter i små stykantal, ikke om prisen. For firmaet der
skal sende dem overstiger prisen for håndteringen langt hvad den
enkelte komponent koster.

Forøvrigt må man heller ikke bruge sampels til produkter, kun til
afprøvning.

Mvh Max

Re: LED Samples?

NEJ, det er ikke derfor de giver samples bort!
Det er jo ikke for sjov de beder om firmanavn... Ja man kan sagtens som
privat fuske sig til nogen samples, men det er vel egentligt på grænsen til
det ulovlige da man jo lyver om forholdene!
(Jo jeg har selv modtaget flere samples som privat)

Jeg har set et enkelt firma, har endda selv forsøgt at sample et par RGB
lydioder, men modtog aldrig noget.
Hvis det bare skal være billige lysdioder der virker, så bestil dem dog via.
ebay f.eks! Den vej har jeg et par gange modtaget f.eks. UV og blå lysdioder
til under 1kr/stk.

Hvor skriver man hen for at få samples på dem her:
http://www.laserbeam.dk/blue ?

Brian

Re: LED Samples?
Hej,

I noget af det i siger har i da ret at sende en 555 ikke batter noget.

Men hvad med når nogle feks poster på et forum hvordan man laver en
stepmoter styring,
- og nogle får samples til nogle MOSFET.
Vil den producent som så begynder at masse producere denne stepmotor
styring,
ikke købe en masse hjem, og producenten tjener penge på det?
Derfor tror jeg ihverfald en del af dette skyldes sådan noget - man
selvfølge mest en service til industriel brug.

Det er der måske nogle der gør, jeg gør ikke.

Hehe start med at pille en Laser LED ud af en DVD brænder,
det er da næsten gratis, og de kan noget..

PS.
Tak for svarende - ang hvor man evt kunne få nogle.

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Re: LED Samples?

Hvem siger step-motor-styringen nogensinde vil blive masseproduceret?
Jeg er overbevist om at 98% af privat-samples aldrig fører til større ordrer
af nogen art...

Dvs. når du skriver et-eller-andet tal i "Estimated annual usage" så
forventer du virkelligt at du nogensinde vil komme til f.eks. at bruge
20.000 dimser om året, som privatperson!? ;)

Eller du ER måske igang med at bygge et kommercielt produkt? Hvorfor så ikke
bare købe lysdioderne, dit budget skulle ikke gerne gå i knuder fordi du
bruger et par hundrede kr!?

De par lasers jeg har rodet med fra CD-afspillere/CD-ROM drev har alle været
udenfor det synlige spektrum?

Brian

Re: LED Samples?
Der plejer også at være <1000, så deet.

Det kunne da godt gå den vej..måske/måske ik

Hvorfor købe, når man kan få det gratis? - som du siger det er en service.

Jeg forstår dig godt - tror bare du misforstår, min første posting gik
rimelig hurtigt :D

Diskuter i videre med det hvis i vil - jeg vil ikke diskutere det mere - er
spild af tid!

været
Ja det er de også, normalt et IR lys, eller rødligt lys.
Men man kan købe Np+KTP krystaller der laver IR om til Grønt eller andre
farver..
Se feks her:
http://www.felesmagus.com/pages/lasers-howto.html

Pas i øvrigt på! - en DVD brænder kan have en MEGET kraftig laser diode,
der kan brænde hul i ting inkl Øjet!

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Re: LED Samples?
Hej

Et stk hvid LED 60 lumens typical @ 350 mA kan fE5%s som sample her:
http://www.cree.com/products/xlamp_xrc.asp

mvh
Allan

Re: LED Samples?
Hej,

Havde ikke selv tænkt på CREE - det vil jeg kigge nærmere på.

Tak for det :-)

--
Med Venlig Hilsen
Johannes