LED pærer, hvor gode er de?

Jeg har set et par steder nu, at man kan købe LED pærer m. bl.a. GU10
fatning, så de kan sættes i f.eks. eksisterende indbygningsspots osv.

Men hvor effektive er de pærer? Kan man bruge dem som arbejdsbelysning i et
køkken  f.eks.?

Jeg har kigget på nogle hvor der er 30 led'er i en pære ved bl.a.
www.led-online.dk
De har en lumen værdi på 45, men det siger mig ikke rigtig noget.

Alle erfaringer er velkomne.

Anders Hyltoft

Re: LED pærer, hvor gode er de?
Hej Anders

Mine erfaringer bygger på en 20 forskellige typer, de har en meget dårlig
lysspredning og nogle syge farver. Men prøv dem, det er den eneste
mulighed der er for at du sådan rigtig kan se hvad de kan.

Ps: hvor i landet befinder du dig ?

Mvh Max

Re: LED pærer, hvor gode er de?

Dem jeg havde fundet emd 30 dioder i hver pære koster barev 150,-, så jeg
syntes at det var lidt en satsning at købe sådan 5 for at se om de virker i
vores indbygningsspots i køkkenet. Men jeg kan da købe en eller 2 til at
starte med jo.

Jeg er i Vejle i det mørke Jylland :-)

Anders Hyltoft

Re: LED pærer, hvor gode er de?
Hej Anders

Må jeg sende dig en mail ?

Du kan også sende mig en.

Mvh Max

Re: LED pærer, hvor gode er de?

Du mailer bare :-)

Anders Hyltoft

Re: LED pærer, hvor gode er de?

Køb en lavenergipære i stedet

GU10 lavenergipærer af mærket Megaman, forhandles af Bauhaus, Jem og Nyborg
+ Harald fix

Min egen erfaring er LEDlamper er gode som konstant natbelysning, men ikke
arbejdsbelysning.

Mvh. Uffe Ravn

Re: LED pærer, hvor gode er de?

Lyser de lige så meget som de alm. GU10 spots?

Oki... Måske de kunne bruges til andre lys end lige vores køkken belysning
så.

Anders Hyltoft

Re: LED pærer, hvor gode er de?

Det afhænger selvfølgelig af den valgte styrke, og de skal da også lige have
været tændt i et par minutter.

Men min mor har 6 af dem i køkkenet og det virker fint.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline