LED med stort lysudbytte

Jeg skal bruge nogle LED, som har et stort lysudbytte, gerne svarende til en
1W glødelampe.
Samtidig må den gerne vøre hvis.

Da jeg skal bruge omkring 150 stk er prisen heller ikke uden betydning.

Er der nogen, der har en anbefaling?

Mvh Kurt

Re: LED med stort lysudbytte

What?
Gerne være hvid?

Ebay

Mikkel

Re: LED med stort lysudbytte
Ja, gerne hvidt lys.
Sådan går det sommetider, når det går for stærkt!

Er det ikke auktioner?
/Kurt

Re: LED med stort lysudbytte

Jo, men der er også folk der bortauktionerer LEDS, andre sælger ting til
fast pris, se f.eks:

http://cgi.ebay.com/L-SH-100p-10mm-SUPERBRIGHT-WHITE-LED-LAMP-130000mcd-F-R_W0QQitemZ120054654512QQihZ002QQcategoryZ66952QQrdZ1QQcmdZViewItem

Re: LED med stort lysudbytte

Vær opmærksom på at en 1w glødepære kan give både meget og lidt lyd og
at en LED oftest har en smal udstrålingsvinkel, hvor en glødepære lyer
"hele vejen rundt".

Hvis den skal "vøre hvis", så prøv lige at kigge hos Harald Nyborg. Der
kan du få en lyskæde med 100 "hvide" (kender ikke til om de er helt
hvide eller blåhvide) LEDlys og transformer til 200 kr. Det er 2 kr/stk

Re: LED med stort lysudbytte

Men de er nok ikke i nærheden af en watt pr stk.

Erling

Re: LED med stort lysudbytte

Det kommer an på, hvor mget man forventer en 1W pære til at lyse....

I min beskedne hobby som "modelbanenørd" bruges der mange 12 til 16
volts pærer med et strømforbrug på 100mA, de kan let erstates af en
almindelig hvid lysdiode, da man kun bruger lyset i den 2ene retning",
så det afhænger af applikationen.

Re: LED med stort lysudbytte

Ja, undskyld, jeg har været oppe foran i køen og finlæse.

Erling

Re: LED med stort lysudbytte

Åååh, undskyldning modtaget :-)

Re: LED med stort lysudbytte

til en

Jeg var der lige i dag.
De er nærmest blåhvide, og lyser egentligt meget op.
Men desværre med et gevaldigt tykt kabel til - men det er vist fordi de
samlet
forsynes med 230volt.

Mvh, Leif

Re: LED med stort lysudbytte

Damn, så er det gang i den orange filtpen.

Klippe, klippe, klistre.

Overvejer at købe en til at oplyse indvendigt i huse på "min" modelbane.
Så vidt jeg lige kan se er det biligt med 2kr/stk for hvide lysdioder,
eller tager jeg fejl ???

Re: LED med stort lysudbytte

Billigt gult cellofan fra den lokale blomsterhandler er fint

Yes...

Re: LED med stort lysudbytte

Det kan godt vøre at den skal vøre hvis, men jeg håber der ikke er ret
meget lyd i den.

-skål og tak for i aften. Undskyld hvis jer er lidt LED :-)

Bo //

Re: LED med stort lysudbytte
Hej Bo

Jeg tror også du trænger til en god lang søvn :)