LED med RS232 interface

Jeg står og har brug for at kunne vise et tal mellem 0 og 99 vha
7-segments display. Tallet der skal vises bliver genereret af en PLC og
det vil derfor være optimalt hvis displayed havde et RS232 interface så
man kan nøjes med at sende en tekststreng afsted og få vist tallet.

Kan et sådan display købes færdiglavet (gerne henvisning til
hjemmesider, priser) eller er jeg selv ude i at skulle lave det fra
bunden af med en µP + 7-segments drivere?

Andre forslag er selvfølgelig velkomne.

Mvh
Mads

Re: LED med RS232 interface

Hvad skal det bruges til ? Hvilken PLC har du ?

En analog udgang fra PLC'en og et universal PR-modul til visning. Det
vil dog måske ikke blive 100% præcist, men meget tæt på.

... har vist noget liggende, hvis du mangler billige, brugte stumper.

--
Benny

Re: LED med RS232 interface

Umiddelbart er det ikke en attraktiv løsning da jeg skal vise en præcis
værdi. Nu nævner du lige godt universal PR-modul, har du et link?

Mvh
Mads

Re: LED med RS232 interface

Hvor stort skal displayet være?
Hvis det skal være stort, ville det være oplagt at anvende et af de
tekst-displays man ser med løbetekster rundt omkring. Mange af dem har RS232
tilslutning og de koster efterhånden ikke ret meget.

Ellers skal der ikke skrives mange linie kode for at løse opgaven med en
lille microcontroller (en PIC kan f.eks. drive LEDerne direkte uden
7-segment driver).

Re: LED med RS232 interface

Det er ikke meningen at det skal være vildt store tal, ca 20 mm i højden.
Ja, jeg kan godt høre at jeg er på vej ud i det med en µP.

Re: LED med RS232 interface

Hvor langt bor du fra Hammel?

I traileren ligger der 2 stk displays fra en brovægt.

Det ene med LED cifre, det andet med mekanisk ciffre. Der er der da
grundlaget for et ordentligt fjerndisplay

Afhentes de ikke ryger de på genbruget om "snart".

Re: LED med RS232 interface

Selvfølgelig kan den det.

Problemet er at de har såpet stille i 7-8 år nu og jeg aner ikke om de
virker længere......

Re: LED med RS232 interface
Klaus D. Mikkelsen skreiv:

Selvsakt. Vi er ikke garantert gevinst i Lotto. Poenget for meg er at
jeg har behov for en fysisk liten printer. Den treng ikke være hurtig,
og 16 kolonner er nok for meg.

Hvor stor er den, i forhold til en rull toalettpapir? Et foto? Og pris
og betalingsmåte?

HM

Re: LED med RS232 interface

Hej Harald.

Havde fat i printerne i går. Der var desværre ingen der fungerede.....

 Min egen hjemmeside - så længe det varer inden TDC lukker ned for den:
Re: LED med RS232 interface
Klaus D. Mikkelsen skreiv:

Det var synd.
I de dage da OKI82 var en populær printer, da reparerte eg flere slike
pr. dag.

Skulle det være mulig at jeg var istand til å reparere?

HM

Re: LED med RS232 interface

Ja

Da der var tydelig vandskade på flere af dem (forkert opbevaring), røg
de ud i lørdags, da de ikke virkede.

 Min egen hjemmeside - så længe det varer inden TDC lukker ned for den:
Re: LED med RS232 interface

Jeg har dog set for et par E5%r siden et mindre display fra
Telemecnique...  Det er faktisk
en display indbygget i en af deres lamper. Det er ogsE5% med 2 cifre.
Den er med plus, minus, puls og reset.
Den skal bare pulses til den vE6%rdi der skal udlE6%ses.
Lampen sE6%ttes bare i standardhul som ogsE5% passer til det andet
knap/lampe-materiel.