LED - Farveblanding - Page 2

Re: LED - Farveblanding
On Wed, 5 Apr 2006 22:51:47 +0200, "Lars Nielsen"

Jah, billige "Kina" dioder, med stærkt variende lysudbytte, høj
fejlrate og lav levetid.

Men det kommer jo an på hvad de skal bruges til.

Re: LED - Farveblanding
Det var da noget af en stak LED'er at bruge hvorfor ikke bare bruge en eller
et par Luxeon LEDs  de fås i bla i Warm White, pluds de lyser utrolig
kratigt sås akl ikke mange til kan bla fåes som 1 eller 3 W.

http://www.dotlight.de/shop/index.php/cPath/220_159_160?osCsid52%bbd763a54e7c97f1c3dcafaabb283c

Re: LED - Farveblanding

http://www.dotlight.de/shop/index.php/cPath/220_159_160?osCsid52%bbd763a54e7c97f1c3dcafaabb283c

Heeeeeey...
Dem har jeg også kigget på..  Men har ikke kunnet få en beskrivelse på dem..

Vil de kunne bruges som spot istedet for alm halogen..  Eller lyser de for
fokuseret?

Jeg har meget lyst til at bestille 5-10 stk af dem til resten af køkkenet
(udover de ca 200 WW LED jeg nu har besluttet at købe til gang og som mood
light)

Skal de i en "kasse" eller bruger man dem bare "nøgne" som i dit link:
Der står noget om en køler til dem..  Altså?? 1 Watt??   Køler..
Kan du vise/forklare hvordan de monteres korrekt?

Mvh Dennis

Re: LED - Farveblanding
http://www.dotlight.de/shop/index.php/cPath/220_159_160?osCsid52%bbd763a54e7
c97f1c3dcafaabb283c
dem..

Nej, nok tværtimod! ;) - Spredningen er rimelig stor på dem, derfor kan man
også købe fokuseringslinser og andet gøgl til dem! - Men som køkkenbelysning
er de sikkert fine tror jeg.

Har ikke lige et link til hvordan de monteres på en køleplade, men 1W
versionerne kan vist nøjes med at blive skruet fast på en metalplade, er
ikke sikker med 3W...

Brian

Re: LED - Farveblanding

skru en 3W på en 3mm alu plade så er det fint. Jeg ville nok have pladen på
mindst 10x10cm mest af hensyn til levetiden på dioden. de dør horholdsvist
hurtigt hvis man ikke passer på tempraturen.

Re: LED - Farveblanding

Tak tak tak....   Gode præcise svar!!

Kan I så også svare på hvad sådan en 1W og 3W "svarer" til ift Halogen
spot..
Vil 3 * 1W på stribe give som 3*20w halogen..

PFT Dennis

Site Timeline