LED-display i æske

Hej, jeg er ved at lave en konstruktion med nogle 7-segments LED-display
som jeg selvfølgelig vil lade print montere. Konstruktionen skal i en
lille plastic æske af en art.
Nogle der har noget erfaring eller gode forslag til hvordan jeg gør
disse displays synlige på ydersiden af æsken :-) Altså, et hul er
selvfølgelig en start, men en eller anden form for montering eller
frontglas bliver nok nødvendigt.

--
best regards
Anders Thorsby

Re: LED-display i æske

Hvad er apparatet beregnet til?
Du kunne jo tage 6 stykker plexiglasplade og skrue sammen til en æske.
Det er jo på mode at konne se elektronikken. Om ikke andet slipper du
for at lave firkantede huller. Hivs du vil have runde kanter kan du i
stedet bøje glasset ved forsigtigt at varme det op med en varmepistol.
(Har man ikke lige sådan en kan det også gøres med en ukrudtsbrænder -
er forsøgt med held!)

Evt. kunne du tage et stykke fint sandpapir og "froste" den del af
plexiglasæsken som der ikke sidder display i. Resultatet er en ganske
nydelig halvtransperant æske.

Skal det være rigtigt fancyt kan man med sin dremel slibe et
mønster/tekst ind i plexiglasset og sætte et par lysdioder ind i siden
af glasset. Så vil mønsteret/teksten lyse op!

- Lars

Re: LED-display i æske
Det er lidt svært at forklare, men det er tæller med et LED-display. Og
så skal den have et par knapper i siden.

Tak for din gode idé og de mange tips.
Jeg er dog mere til en standard sort plastic æske, og søger derfor en
eller anden måde at lave hul/montering heri.

--
best regards
Anders Thorsby

Re: LED-display i æske

Hvis du sætter LED-displayet i en sokkel, bliver det hævet 3-4 mm. Det
skulle gøre det nemmere at få det til at passe i et hul i en æske.
Derudover kan du vælge at montere soklen på "bagsiden" af printet, men det
er ikke specielt nemt at lodde :)

Hvis du ellers laver hullet pænt, altså uden flossede kanter, ser segmentet
rimelig pænt ud i sig selv, imho. Du kan sikkert købe en gennemsigtig (evt.
farvet) dækplade hos din lokale elektronikforhandler. De må kunne skrues
eller limes på... ellers er jeg tom for idéer :)

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: LED-display i æske
Hej.

Hvad med en ny frontplade uden på æsken? - Mener, prøv at tage en passende
transparent rød plexiplade. - Så er det heller ikke så let at se hvis hullet
omkring LED'erne er lidt deformt....
- Eller hvad med en klar plexi en printerudskrift og lidt farvet selufan som
hentes i den lokale vinshop?
- Så er der også mulighed for at bringe noget godt med hjem, - når det
færdige resultat skal beundres..... ;-)

Med venlig hilsen
Tonni

segmentet
(evt.

Re: LED-display i æske
Uden på æsken? Altså lave hul i æsken, og så dække hullet udefra med en
plexiplade? Så får jeg da nogle underlige kanter?

--
best regards
Anders Thorsby

Re: LED-display i æske
Jeg ville nok bruge sokkel alligevel, men jeg er ikke meget for at
displayet er blottet. Det er lidt for nemt at ødelægge display og
elektronik så.

Hullet skal nok blive pænt, men der hvor jeg grubler er montering af
forplade. Det kunne limes på indesiden af æsken (pladen større end
hullet), men jeg er ikke supervild med ideen. Det giver den jo lidt
undersænkning (tykkelsen på plastiken).

--
best regards
Anders Thorsby

Re: LED-display i æske

http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/2011655.htm

Re: LED-display i æske

Hvad med sådan noget her? http://www.el-supply.dk/elpix/7039.JPG

Koster en 20'er ;o) Gå evt. ind på www.el-supply.dk og søg på varenummer
7039

Mvh, Lars (som ingen relation har til el-supply, har bare købt fra dem et
par gange)

Re: LED-display i æske
Hej Anders,

Enten køber du en box beregnet til formålet (med gennemsigtigt rødt eller
røgfarvet plast i et vindue eller på hele fronten), eller også får du fat
i en af de æsker hvor fronten er en flad plast- eller aluplade monteret
med 2 eller 4 skruer - denne erstattes så af et stykke gennemsigtigt
materiale af passende farve og i samme størrelse.

Hvis du har adgang til en X/Y-fræser eller blot et manuelt fræsebord kan
du også lave en pæn åbning i en uigennemsigtig forplade og så lime et
"vindue" på fra bagsiden, men en færdig box er nok det letteste :)

--
Venlig hilsen,
Søren