LED der blinker, ideer til problemløsning søges. - Page 2

Re: LED der blinker, ideer til problemløsning søge s.
Nu kan det godt vE6%re jeg spF8%rger dumt....men tE6%nkte lige pE5% noget.

Der er som sagt 2V til rE5%dighed for led'en. Og de 2 led'er jeg har
prF8%vet med er hhv. blE5% og grF8%n. SE5% vidt jeg har lE6%st mig til, har=
 de
ca et spE6%ndingsfald over sig pE5% mellem 2,2 - 3V. Kan det vE6%re grunden
til den blinken? at forsyningsspE6%ndingen er for lille?

Pft.

Re: LED der blinker, ideer til problemløsning søge s.
Klaus:

ohms lov: U:R = I
2:500=0,004 A

Re: LED der blinker, ideer til problemløsning søges.

Jo tak, jeg tror lige at jeg kender ohms lov.......

Ja, de 2 volt er forsyningsspændingen.

Modstanden sidder ikke direkte over Forsyningen, men i serie med dioden
der har et spændingsfald på ca 2 volt over sig. Derfor giver det nok
nærmere 0,2V/500ohm=0,4mA

Re: LED der blinker, ideer til problemløsning søge s.
Klaus: Det er jeg ikke i tvivl om at du gF8%r ;)

Jamen med 0,4 mA er der jo ikke noget at sige til at den ikke lyser.
Vel?

Re: LED der blinker, ideer til problemløsning søges.

Superbright dioder?

Jeg har dioder der lyser ved at jeg tager fat i det ene ben og sætter
det andet over mod en metalplade. De kræver næsten ingen strøm for at
tænde :-)

Re: LED der blinker, ideer til problemløsning søge s.
Jep...det er superbright....

Re: LED der blinker, ideer til problemløsning søge s.

Du mE5%lte med et voltmeter 2 V DC ...men du kan fE5% en blE5% til at lyse.=
.
Den blE5% vil ikke lyse hvis der kun var 2 volt.DC , men du har ikke
DC !,for sE5% ville led ikke blinke.
Og fordi du har en varierende spE6%nding ,mE5%ske firkantpulser, sE5% vil
dit voltmeter ,i bedste fald vise gennesnittet af signalet.

Du spF8%rger om en LED ville blinke ifald spE6%ndingen er for lav.
Nej , den vil ikke blinke hvis der er DC til den.. men den er
slukket ,nE5%r spE6%ndingen er for lav. og den vil lyse svagt nE5%r
spE6%ndingen F8%ges.
Den vil sE5% lyse kraftigere med F8%get spE6%nding, og til sidst brE6%nde u=
d..
en LED er strF8%mstyret sE5% man skal faktisk altid sikre at den ikke fE5%r
for stor strF8%m
med en modstand ,hvis man forsyner den fra en dc spE6%nding.
et lille spF8%rgsmE5%l til sidst.. har den altid blinket.. lige fra nyt
apparat ?

Re: LED der blinker, ideer til problemløsning søge s.
ved det faktisk ikke.

Den grF8%nne diode af "gammeldags" type, sad pE5% fra nyt. Den fik jeg
aldrig prF8%vet med spE6%nding pE5%. SE5% jeg ved det ikke...

Re: LED der blinker, ideer til problemløsning søge s.
og hvor stor skal kondensatoren vE6%re mener du? sE5% kan jeg lige
sammenligne med den jeg har prF8%vet med...

Re: LED der blinker, ideer til problemløsning søges.

10uF