LED dæmper

Hej Gruppe !
Jeg har en stort behov for at kunne dæmpe flere Lysdioder(LED) samtidig (vi
snakker ca. 100 stk)via et 100k POT - Jeg bruger 12V med formodstand på alle
LED

Kan nogen hjælpe med dette?

Bedste hilsner
Frank

Re: LED dæmper

(vi
alle

Her er noget som måske kan give dig nogle idéer:

www.atx-netzteil.de/pwm_mit_ne555.htm Kig på Schaltung 2

www.web-ee.com/Schematics/LED%20Dimmer/LED_Dimmer.htm Bruger ikke potmeter
med kan styres ved hjælp af f. eks. et par taster

http://radiolocation.tripod.com/LEDdimmer/LEDlampDimmer.html

www.mikesflightdeck.com/led_dimmer.htm

Google er din ven søg f.eks. på led dimmer

Mvh
Gert K.

Re: LED dæmper

Den her er nem og kan dæmpe mange på et POT - 7805 og 2N3906 det er
Transistor - korrekt ?

Frank

Re: LED dæmper
hej

jeg har lidt problemer med at tyde dette diagram -
1. Hvad er "NTE2987 NMOS Logic Level Gate 2.5V"? - og hbor kan jeg købe den
?
2. 2N2222 - når jeg søger efter denne - findes der et hav - hvilken ene skal
jeg så vælge
3. Hvad er 1M (R6)

Mvh
Frank

Re: LED dæmper

Osram laver en færdig PWM LED dimmer der kan tage op til 50W, den har
indgang for 0-10v styresignal ..

~~Frank .,

Site Timeline