LED autolamper, belastning af gult afviser LED så b likrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?

Hej Alle...

Ved ikke om dette er den rette gruppe men sE5% mE5% den rette korrigere
mig :-)

Jeg vil udskifte mine baglygter med LED lamper, komplette sE6%t med
stoplys, baglys og blinklys men oplevede, sikkert naturligt, at
blinkrelE6%et nu tror at pE6%rer er sprunget, grundet det lave
strF8%mforbrug, nogle her i dette pragtfulde som har erfaringer i denne
retning?

PE5% forhE5%nd tak

Jan :-)

Re: LED autolamper, belastning af gult afviser LED så blikrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?
On Fri, 15 Apr 2011 02:51:25 -0700 (PDT), jan charington klein

Du skal have et nyt blink-relæ.
Du skal også være opmærksom på om dine nye baglygter opfylder løvens
krav til lysstyrke/godkendelse.
http://www.fstyr.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Regler-om-k%C3%B8ret%C3%B8jer.aspx

/Hans

Re: LED autolamper, belastning af g ult afviser LED så blikrelæ ikke tror " pærer" er sprunget?

En bestemt løve? ;)

Mvh Hauge

Re: LED autolamper, belastning af gult afviser LED så blikrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?

You nøwe, in the name of the løwe.

Som Inspector Jacques Clouseau ville have sagt det :-)

--
Uffe Bærentsen

Re: LED autolamper, belastning af gult afviser LED så blikrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?
Hej Uffe

Er det the løwe with the long ørm ?

Max

Re: LED autolamper, belastning af g ult afviser LED så blikrelæ ikke tror " pærer" er sprunget?

Ja - den *ordblinde*. Og ved I så hvorfor den sidder dér højt oppe i
grantræet?

Martin

Re: LED autolamper, belastning af gult afviser LED s å blikrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?

Kogle?
ThorbjF8%rn

Re: LED autolamper, belastning af gult afviser LED så blikrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?

Den tror, at det er et løv(e)træ.

-Joachim

Re: LED autolamper, belastning af gult afviser LED så blikrelæ ikke tror " pærer " er sprunget?

Ja, du monterer en passende modstand hen over pæren og så virker det
normalt igen.

Re: LED autolamper, belastning af gult afviser LED så blikrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?
On Fri, 15 Apr 2011 15:59:17 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Og når LEDen holder op med at virke, opfører systemet sig så som det
skal jf. Detailforskrifter for Køretøjer 6.04.002 D ?
**********************
Skal være tilsluttet kontrolanordning, såfremt lygten ikke kan ses
direkte af føreren.
- Kontrolanordningen skal give lys- og/eller lydsignal.

- Lyssignal skal blinke, og i tilfælde af fejl ved blinklygter skal
det slukkes, lyse konstant eller ændre frekvensen væsentligt.

- Lydsignal skal kunne høres tydeligt, og i tilfælde af fejl ved
blinklygter skal frekvensen ændres væsentligt.

- Kontrolanordningen skal dog ikke angive fejl ved supplerende,
ikkepåbudte blinklygter, sideblinklygter eller bagblinklygter på
påhængskøretøj efter personbil M1 eller varebil N1.
**********************

/Hans

Re: LED autolamper, belastning af gult afviser LED s å blikrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?

Hej Hans...

Tak for svar og jeg har lF8%st det med en 20W 5 Ohm keramik modstand,
parrelelt monteret over stel og blink forbindelsen pE5% diodelygten men
overvejer at gE5% lidt ned til f.eks. 15 eller 10W da spE6%ndingen dykker
vE6%sentligt nE5%r katastrofe blink er monteret!

Jan... :-)

Re: LED autolamper, belastning af gult afviser LED så blikrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?

Du skal ikke gå ned i effekten på modstanden - men op i modstand for at få
mindre strømforbrug - altså en 10ohm istedet for 5ohm - Det vil halvere
effekten der afsættes i modstanden då en behæver ikke kunne tage så stor
effekt.

Du kunne også blot montere em ekstra blinklyspære i hanskerum/bagagerum
eller andet ugenert sted :-)

Men du vil kunne dumpet et syn på det ( jf. Detailforskrifter for Køretøjer
6.04.002 D ? )

/A

Re: LED autolamper, belastning af gult afviser LED så blikrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?
On Thu, 26 May 2011 03:56:50 -0700 (PDT), jan charington klein

Det svarer så ca til en 40W pære, det bør gå galt på et tidspunkt.

14 Volt/ 5 ohm, må give noget omkring 2,8 A og 14*2,8 er sådan ca.
39,2 Watt (som skal gøre det ud for en måske 21 Watts pærer)

Øhhh. du mener vist en 10,12 eller 15 ohm, 10-15 Watts modstand ikke ?

Men du har stadig problemet med at opfylde lovgivningen mht.
funktionen ved sprunget pærer, har du tænkt over det ?

/Hans

Re: LED autolamper, belastning af gult afviser LED s å blikrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?

det undrer mig sku sE5%re at der ikke fF8%lger et blinkrelE6% med til
et helt sE6%t af LED belysning.. men endnu mere at man ikke bare
gE5%r hen og kF8%ber et blinkrelE6% til LED ..
findes det da ikke ?????????
er det stadig en glF8%detrE5%d der sidder inden i sE5%dan en dims..
alex

Re: LED autolamper, belastning af g ult afviser LED så blikrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?
udover de eventuelle lovmæssige problemer ved projektet er der vel ikke
meget ide i at skifte til led, og derefter montere belastninger for at
tilgodese sikkerhedssystemerne?

//finn

Re: LED autolamper, belastning af gult afviser LED så blikrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?
Hej Finn

Man får da lysdiodernes lange levetid ud af det, og det er vel
hvad det hele handler om.

Max

Re: LED autolamper, belastning af g ult afviser LED så blikrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?

...og vi med klare lygteglas får en "pære" der forbliver i den rigtige
farve.
Den med det lavere energiforbrug af LED'er har ikke nogen virkning i en bil.

Bo //

Re: LED autolamper, belastning af gult afviser LED så blikrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?
Hej Bo

Jo, hvis man bygger kontrolkredsløbet om så man ikke behøver
brænde energi af for at tilfredsstille det gamle kredsløb.

Max

Re: LED autolamper, belastning af g ult afviser LED så blikrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?

OK, energibesparelsen er der faktisk, men jeg tvivler om min VW
Caravelle vil kunne køre registrerbart længere. P.T. ligger jeg omkring
13.75km/l. For det meste kører jeg ligeud, så skift til LED-blinklys vil
nok give mig mindre end en meter mere pr liter diesel.

Jeg nyder til gengæld at varven er den samme ALTID, og at de sldrig skal
skiftes.

Bo //

Re: LED autolamper, belastning af g ult afviser LED så blikrelæ ikke tror "pærer" er sprunget?

Jeg troede du levede af at måle små signaler ;)

/Jonas

Site Timeline