LDR...

Hej,

Nogle der ved om man kan få en LDR der er rohs godkendt?

Kasper

Re: LDR...

Digikey har da en 30 forskellige de har listet under "RoHS Compliant".
Jeg har nu svært ved at tro det er rigtigt da de er listet under "CdS
Photoconductive photocells". Cd er cadmium hvilket er banlyst i RoHS
direktivet. Så med mindre de har fået en undtagelse ville jeg ikke tro
de overholder RoHS-direktivet.

Hmm, og nu har jeg lige kigget på producentens hjemmeside
(http://www.advancedphotonix.com ) og set er der også står at de IKKE
overholder RoHS-direktivet. Kedeligt man ikke kan regne med den
information man får fra Digikey.

- Lars

Re: LDR...

Nemli... derfor jeg undrede mig om der var nogle der havde fundet en d er
var rohs...

Ellers må jeg se om jeg kan bruge photo transistor, det andet passede jo
også for perfekt.

Kasper

Re: LDR...

Måske en photo diode? De findes i hvert fald i RoHS udgaver.

- Lars

Re: LDR...
Hej!

Kunne de eventuelt være fritaget fra RoHS direktivet? Produkter der ikke
_kan_ produceres uden f.eks. bly kan der da dispenseres for svjv. F.eks.
blyakkumulatorer ;-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: LDR...

Jeg mener ikke de er fritaget, og lige denne komponent her var til "prof"
brug, og min virksomhed har også en blacklist / miljø politik... + der skal
laves miljø regenskab.. og som mange af jer sikkert ved, enda en liste med
hvor mange % af komponenterne der kommer fra US.. *suk*

Kasper

Re: LDR...
Hej Kasper

Så må du til at producere under medicin direktivet, så kan du nemlig
være ligeglad med RHoS.

Re: LDR...

Endnu..

Kasper