LCD TV / PSU

Jeg har et LCD TV som bruger en ekstern PSU. Denne mangler og jeg
skal
derfor have sammenstykket en ny. Jeg har fundet en PSU med rigtige
specifikationer og et stykke ledning med det rigtige stik - jeg er
bare i tvivl om pE5% hvilke ben der skal vE6%re spE6%nding og stel. Ud fra
printet i tv'et kan jeg ikke se nogen oplysninger om hvilke ben der
er
til hvad, den eneste hjE6%lp er umiddelbart denne tegning:

http://img338.imageshack.us/img338/4370/lm20duz9.gif

Det er et rundt stik med 4 ben.

Men nE5%r jeg sE6%tter PSU'en til tv'et, begynder LED'en pE5% PSU'en blot
at
blinke. Er det pga. kortslutning? Hvordan finder jeg ud af hvilke ben
der skal have spE6%nding og hvilke der skal have stel?

Mvh
Henrik

Re: LCD TV / PSU

Hvilket ?

Pus på alle de inderste og minus på kappen.

Sikkert, hvordan har du forbundet de nuværende ledninger ?

Kom med flere oplysninger, hvilket tv, hvornår har du fået det, hvorfor
mangler strømforsyning sv.

Re: LCD TV / PSU
On 20 Jan., 12:40, "Klaus D. Mikkelsen"

I forhold til tegningen er F8%verste venstre sat til plus og F8%verste
hF8%jre til stel (det ser ud til at benene hF8%rer sammen 2 og 2 pE5% selve
printet hF8%jre og venstre side hver for sig). Det stik jeg har fundet
og flyttet over har 3 ledninger, hvor den ene ledning gik til 2 ben
(de nederste) - jeg tror ikke der er forbindelse til "kransen" af
stikket.

Det er et prosonic 20" LM20D, som stammer fra et konkursbo og jeg ved
ikke hvorfor strF8%mforsyningen mangler. Vil det hjE6%lpe med billeder af
printkortet?

Re: LCD TV / PSU

Ja, eller "hands on", hvis du bor i nærheden af Hammel....

Re: LCD TV / PSU
On 20 Jan., 23:12, "Klaus D. Mikkelsen"

Jeg bor i Randers, sE5% det ville da vE6%re dejligt hvis du har lyst til
at kigge pE5% det :-)

Re: LCD TV / PSU

Eller også kan din PSU ikke giver nok Amperere til at starte TVet op..

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Re: LCD TV / PSU

Det er en 12V / 5A hvilket giver de 60W som der stE5%r bag pE5% tv'et.
TrE6%kker den mere nE5%r der skal tE6%ndes? Burde den ikke i det mindste at
kunne stE5% "stand-by"?

Re: LCD TV / PSU
Hej,

Jo, det vil jeg tro.

Du har vel ikke haft byttet + og - om?
Så kan man komme til at kortslutte en "reversediode" i skærmen..

Prøv at sætte en PC ATX strømforsyning til.

Gul12%V
Sort=Stel

Kortslut Grøn og Sort på ATX stikket, så den starter op..

Den giver ihvertfald strøm nok,
så må du se om det ryger fra skærmen - for en ATX PSU giver power!,
eller så lukker den ned(blæser stopper) ved kortslutning.

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Site Timeline