LCD TV med dårligt billede

Hej gruppe,

Har fået mig et 32" LCD TV fra Philips deres 3000 serie.
Er tilsluttet antenneforening og får derfor de fleste kanaler analogt og så
lige DR1 TV2 og DR2 og DR update som digital kanaler.
Problemet er at ingen af kanalerne er særligt gode at se på i forhold til
det gamle CRT fjernsyn. DR1 og DR2 er okay som digitalt, mens TV2 og DR
update har er meget pixileret. De analoge kanaler er også lidt en blandet
landhandel hvor Discovery Science ser godt ud, mens TV2 sport bare er
umuligt at se på fordi billedet er så sløret.
Man kan i menuen gå ind og vælge noget med MHz under digitale kanaler og
ligemeget hvilken frekvens man vælger står der "Signal: Ringe", kunne ikke
findet noget for de analoge kanaler.
Det er første gang jeg har LCD TV så ved ikke om det bare er meningen at det
sådan er lidt blandet hvad man får i forhold til et CRT TV.
Mit antennekabel er desuden nok 15 år gammelt og er 20 meter langt, kan det
være problemet?

Re: LCD TV med dårligt billede
Det er vist et kendt problem at de gode CRT TV stadivE6%k er bedere at
kikke pE5% , end  alm fladskE6%rme ,sE5% lE6%nge der er tale om alm TV. ( o=
isE6%r analoge signaler

 hvis du ser "SNE" altsE5% det gammeldags hvide stF8%j kendt fra gamle TV,
henover billedet, kan dt godt vE6%re et dE5%rligt "sig/noise" signal.

Martin
-------------------------
Disklaimer :

 og til alle jer der nu vil fare i blE6%khuset om at HD og blueray, ser
totalt fedt ud pE5% den rigtige fladskE6%rm.
sE5% har i fulstE6%ndig ret, men det er jo nok ikke det der er problemet
her.
 hvis du alligevellet har en kommantar som er HD, BLUERAY, IPTV, DBVT,
DVBF, DVBC, eller en anden broadcast teknologi, som kunne vE6%re bedere
end den JayP har , sE5% hust at skrive  [ OT: ]  i starten af emne
feltet. det vil osse gE6%lde hvis du vil fortelle mig at Der ER CRT TV
der er dE5%rligere end mange nyere fladskE6%rme. Gode CRT skE6%rme er
stadivE6%k bedere en de fleste fladskE6%rme ( som en generel betragtning),
hvis der ses pE5% analoge signaler. Og jeg gider heller ikke hF8%re om
stave/slE5%fejl.
----------

Re: LCD TV med dårligt billede

Vil du så høre at du er OT i dk.teknik.elektronik?

Re: LCD TV med dårligt billede
Hej Klaus

Nu skal Martin jo ikke tro at han skal bestemme noget som helst om hvad
vi andre skal skrive. Istedet for at skrive en masse ligegyldigt om hvad
han
vil høre på, ja så var det måske en ide at han tænkte så langt at han
stillede
nogle for gruppen relevante spørgsmål som han kunne tænke sig at høre
nogle svar på.