LCD til LED convertering

Jeg har noget så simpelt som et radiostyret vækkeur med en et LCD display.
Jeg vil vældig gerne have et radioatyret vækkeur med LED (som kan ses i
mørke!) men det kan ikke købes (med mindre de er clockradioer med DAB,
CDafspiller og lyskanoner til 499kr og fyldet et helt bord).
Det må være muligt at konvertere de 6x7 segmenter (evnt blot 4x7) LCD til
LED udlæsning fra en buffer. Hvordan kan det gøres? jeg har kigget i uret og
der sidder 10-15 forbindelser op til displayet.

Evnt. modtages gerne nogle diagrammer på radiostyrede ure med alarm.

Peter

Re: LCD til LED convertering [LED-c hips som sættes langs randen af LCD-modulet ?]

Hej Peter

Hvad med ultra high-brite LED-chips som sættes langs randen af
LCD-modulet. Så kan du nøjes med LED belysning når det er mørkt.

/Glenn

Re: LCD til LED convertering [LED-chips som sættes langs randen af LCD-modulet?]

Jo, har overvejet det men det giver ikke særlig god kontrast. Jeg vil helst
have bygget noget op af helt almindelige LED displays.

Peter

Re: LCD til LED convertering

Kort og godt: Glem det, med mindre at du er meget elektronikkyndig.

Re: LCD til LED convertering
Den måde de to displaysystemer drives på er meget forskellige og det er en
sand udfordring at konvertere fra LCD til LED.

Men du kan få en OBH som projekterer tiden på loft eller væg for 179,-
http://www.energinordbutikken.dk/product.asp?product61%5&sub=0&page=1

/Tom

Re: LCD til LED convertering

Det er simpelhen genialt, har selv overnævnte ur, så slipper man også for at
lette hovedet hvis man vågner om natter, men kan bare kikke op i loftet, og
se hvad klokken er, og så luser det ikke så meget op i rummet, som røde LED
godt kan gøre hvis de ikke dæmpes...

Tonni Madsen

Re: LCD til LED convertering

Hmm, ja måske var det en mulighed.... men jeg fatter ikke hvorfor nogen ikke
bare laver et enkelt simpelt LED ur de rer radiostyret. Hvorfor skal alt
være så fanzy!

Peter

Re: LCD til LED convertering
Hvis du gerne selv vil bygge et radiostyret LED ur, så prøv at gå på
www.google.dk og søg på: dcf77 led

/Tom

Re: LCD til LED convertering

Det er ikke noget problem - det er mere at få det indbygget med alarm. Men
anyway: hvis en eksisterende med LCD kunne ombygges ville det være noget
smartere.

Peter

Re: LCD til LED convertering [masser af urtyper...]

Hej Peter

Kig på disse adresser (fra tidligere NG-indlæg):

Anderledes ure:

All-Tube Digital Clock:
http://gizmodo.com/gadgets/gadgets/alltube-digital-clock-183324.php

DIY *GPS* Controlled Nixie Clock:
http://www.redferret.net/?p66%24

Homemade Nixie Clock 1x6 Mux:
http://webx.dk/oz2cpu/clock/nixie-clock.htm

Ryan Brooks's 6502 Nixie Clock:
http://www.hack.net/nixie /

WELCOME TO NIXIECLOCK.NET
HOME OF THE NIXIE TUBE CLOCK:
http://www.nixieclock.net /
http://tubeclock.com /

Build a Nixie Tube Digital Clock:
http://www.electricstuff.co.uk/nixclock.html

-

Roterende ur:
http://home.digital.udk-berlin.de/~jussi/projects/spin /

Endnu et roterende ur (An unusual LED clock):
http://blondini.orcon.net.nz/clock.html

"Propeller Clock" Mechanically Scanned LED Clock:
http://www.bobblick.com/techref/projects/propclock/propclock.html

Do it yourself fun electronics project.
...You can build a digital clock with its digits levitating in the air...:
http://www.metricmind.com/clock/clock.htm

-

Analog & Digital propeller Clock:
http://www.luberth.com/analog.htm

-

http://www.timesecret.de/uhren/uhren.htm?l=e

Radio Controlled Clock med LED:
http://www.hanssummers.com/electronics/clocks/radio/index.htm

-

Gammeldags ur:

www.josepino.com - Digital Led Clock with 16F84 or 16F628. Few
components, easy to build:
http://www.josepino.com/6/index.html

-

Vejviser:

Nogle af adresserne er fundet her:
http://growabrain.typepad.com/growabrain/clocks_watches /

/Glenn

Re: LCD til LED convertering [Fundet!]

Hej Peter

Lidt søgning gav følgende -

Bladr ned til "Dual Time Digital Clock":
http://www.hamradioindia.org/downloads.php?d_op=MostPopular&sid=9d2063bad20052eae0c073c3e2c94542
Citat: "...
A Dual time Digital Clock.
Features are : Dual time (Standard time + another time - GMT), Counts
seconds, minutes, hours, day, date, month and year, *Alarm*, 12 hour /
24 hour time format, Leap year correction valid up to 2100
..."

Der er diagram, c-koder og hex-kode med.

/Glenn

Re: LCD til LED convertering [Fundet!]
http://www.hamradioindia.org/downloads.php?d_op=MostPopular&sid=9d2063bad20052eae0c073c3e2c94542

Har den opdatering af tid med ?

Re: LCD til LED convertering [Fundet!]

Den skal bare krydses med:

DIY *GPS* Controlled Nixie Clock:
http://www.redferret.net/?p66%24

Radio Controlled Clock med LED:
http://www.hanssummers.com/electronics/clocks/radio/index.htm

Det vil du måske hjælpe med?

/Glenn

Re: LCD til LED convertering [Fundet!]

Ellers tak.

Jeg har et radiostyret vækkeur med LCD display.

Er jeg vågen nok til at ville vide hvad klokken er, giver jeg det et
"dask" på toppen, så er der lys i det i 10 sekunder.

LED baseret er håbløst, kræver en masse strøm og fylder en del.

Selv "projektionsurene" er LCD baseret, blot med en LED som "pære" bag.

Re: LCD til LED convertering [Fundet!]
Det er underordnet.

.... dvs. man kunne indkøbe sådan et og ombrygge det til LED?

Peter

Re: LCD til LED convertering [Fundet!]

Ikke for mig :-)

Nej, same shit.