lcd skærme ændrer sig

hej ng

jeg har for ca 1 år siden købt en orion fladskærm til min computer (jeg
bruger to skærme på samme computer)
og kunne med det samme se at den nye skærm var mere farve rigtig end den
gamle som osse var en fladskærm
nu har jeg så lige købt en ny orion magen til den jeg havde og kan nu se
igen at der er stor farveforskæld
den nye skærm er hvid i det vide og grå i det grå det er den gamle ikke der
er nærmet gullig og lidt rød i det grå
jeg kunne forstå det ændred sig hvis  det vatr analoge crt skærme men hvad
sker der når det er lcd
er det backlight rørende det ændres sig eller hvad sker der ??
bliver det ved med at ændre sig eller bliver de bare slidt til et vist punkt
??
kan man  gøre noget for at rette op på det ??

det er ikke så fedt at have to skærme der står lige ved siden af hinanen med
to ens billeder med ser vidt forskælige ud

på forhånd tak
Lars madsen
snipped-for-privacy@mail.dk

Re: lcd skærme ændrer sig
Hejsa

Jeg tror du får en del mere ud af at spørge i en gruppe omhandlende skærme:
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.hardware.skaerm

Mvh Hauge

Re: lcd skærme ændrer sig
jo men det var mere for at få den tekniske forklaring hvad der sker
om jeg kan reppe det på nogen måde ændere i skærmens firmvare om der er en
software justering og det bare sker med alle skæreme eller hvad

lars

Re: lcd skærme ændrer sig

Mon ikke du også kunne få en teknisk forklaring i skærm-gruppen?
Men de fleste skærme har en onscreen-menu hvor du kan justere farver, har du
kikket i manualen?

/Hauge

Re: lcd skærme ændrer sig

jo jo selvfølig har mine skærme en men8u til opsætning men jeg har 6
fladskærem af forskælige typer der alle ander farve med tiden hvofor ?
hvis det nu er lysstof rørende bagved var det jo fedt og lodde nogle ny i
hvis man kan få dem eller ændre pwn frekvensen af britnes controllen
og der er helt sikkert en hardware ting der sker med dem så jeg er bange for
der ikke er så meget hjælp at hente i skærm grupen
men jeg tror at det jeg oplever gælder alle lcd skærme så der burde jo være
nogle hereinde der havde oplevet det

lars

Re: lcd skærme ændrer sig

Og så vil jeg gætte på, at du kører med trådløst tastatur, for dit skriv
virker meget kaudervælsk.

J.

Re: lcd skærme ændrer sig

Jep.

Der skal nye til for at redde det.
(Længe leve LCD)

Re: lcd skærme ændrer sig
hej klaus

har du prøvet at skifte rørende ??
og se om det hjælper  ?

lars

Re: lcd skærme ændrer sig

Jep

Jep

Men se om du kan få rørene........

Re: lcd skærme ændrer sig

Hvad skal man røre i, medens man skifter skærmen?

Undskyld, men jeg kunne ikke lade være.. ;0)

J.

Re: lcd skærme ændrer sig

Det er både backlight rørene, der ændrer sig og så selve LCD skærmen...

Jeg har desværre ikke alt for gode erfaringer med at udskifte backlight
rørene. Den ene gang, jeg har prøvet det, virkede det i et par timer, så
stod det af igen (nøjagtig samme type).

Jeg opdagede for et par måneder siden desuden til min store
overraskelse, at tekst såmænd også kan brænde fast på en TFT skærm. Da
jeg satte en ekstern skærm til min Apple Powerbook, kunne jeg stadig se
skyggerne fra menulinjen og mit eget login navn brændt fast på den
indbyggede skærm...

KJ

Site Timeline