Lcd skærm som tv

Hej..

Jeg har købt en cube dvd185, med tv-tuner, Dvd spiller og 7" lcd skærrm, som
jeg vil have i bilen.
(Denne har en s-video udgang, som virker fint i et almindeligt tv.)
jeg vil så gjerne have en lidt størrer skærrm i bilen og tenkte da at bruke
en almindelig 15" lcd pc skærm. Er det muligt at gjøre dette...?? Findes
der en overgang fra s-video til vga...??

Venligst

Renè

Re: Lcd skærm som tv

det tror jeg ikke... problemet er at VGA skal have RGB og sync og en masse
andet, hvor s-video kun har farve og contrast... du skal i givet fald have
delt farverne ud på r, g og b samt synkronisering båre vandret og lodret....
etc etc... (se www.hardwarebook.net) jeg ville prøve at spørge ved en
forhandler om han har et apperat til det, men jeg er bange for at det bliver
en ret bekostelig affære !!

--
MVH Brian Tingholm
mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Re: Lcd skærm som tv
Hejsa

Men på trods af det, så findes det altså, endda til rimelige penge, Bilka
har solgt en tv-modtager hvor der er video-ind, der er beregnet til at sætte
til en alm. VGA-monitor, og den kostede 900 kr.

Farve og contrast? Hehe, måske en undersøgelse af hvad det reelt er du
snakker om, ville være en god ting ;)

/Hauge

Re: Lcd skærm som tv

http://www.hardwarebook.net/connector/av/svideo.html
"Color" og "Intensity" = farve og intensitet ??

--
MVH Brian Tingholm
mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Re: Lcd skærm som tv
Hej!

Et s-video signal er opdelt i farve og lys. Kontrast er forskellen på max. og
min. lys og ikke et signal i sig selv.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Lcd skærm som tv

Det skal måske tilføjes at der ER sync signal i s-video kablet. Det har ikke
sit eget ben, men er overlejret på luminaks signalet. Ellers ved man jo ikke
hvornår der skal skiftes linje og hvornår, der skiftes til næste billede.

Bo //

Re: Lcd skærm som tv
ikke
ikke

Det jeg skrev i den første besked var at han skulle til at skille RGB h/v
sync ud fra signalet hvis han ville gøre det...
--
MVH Brian Tingholm
mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Re: Lcd skærm som tv