LCD projektor.

Jeg har klunset er skrottet LCD projektor, den ser umiddelbart ud til at
virke, men det yderste objektiv mangler så det er ikke muligt at "kaste op"
på en hel væg, men jeg har et andet oblektiv som kan bruges, det giver dog
et ret lille billede sådan på størrelse med en halv A4 side, så nu var det
lige at jeg tænkte.

Er det mon muligt at lave en projektor til belysning af fotoprint ved at
skifte lampen ud med en UV kilde, og så enten lægge printet direkte på LCD
displayet i dyret, eller ved at fokusere billedet på printet via objektivet
?

Bud og "gode" råd modtages gerne.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Re: LCD projektor.
Hej Michael,

Nok derfor den var skrottet :)

Næh, så var det 2 gallon-dunk hjemmebrændt du skulle have klunset ;)

Ahaaaa, en småskærmsprojektor :)

Jeg tvivler på at du ville synes om belysningstiden ;-/
UV dæmpes desværre _kraftigt_ når det skal gennem LCD'en, men om
belysningstiden bliver dage, uger eller måneder vil jeg ikke gætte på.

Ville ellers være en let måde at lave fotoprint på :)

Reparer den da, sådan en er sikkert fed at se DivX film på ;)

Det er vel til at finde ud af hvilken brændvidde etc. uhyret skal have,
ved at måle lidt og evt. eksperimentere med lidt forskellige typer.

Hvor stort er "hullet" og hvad er brændvidden på det objektiv du har
prøvet med (og er det en enkeltlinse eller flere "lag") ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Nå, men det var jo ærgeligt at displayet dæmpede UV lyset, tror du ikke bare
at det er de UV dæmpende og varmereflekterende glas som også er i maskinen
der dæmper det ?

Jeg har klunset et objektiv fra en anden projektor som var helt død, det er
et andet mærke og passer ikke helt med hensyn til brydningen så billedet
bliver sløret i kanten så jeg er bange for at man får det som når man har
kørt for længe i rutchebane i Tivoli hvis man ser for længe på det, nå der
er jo også mange andre projekter at kaste sig over indtil jeg finder (ikke)
anvendelse for den.

[...]

Hæhæ.

Nej. LCD'er indeholder et polariseret filter (ligesom en polaroid-
solbrille) og det dæmper i sig selv en del.
Derudover vil selve glasset i displayet dæmpe. Kontrasten der kan opnås er
ikke vildt høj, så der vil nok også være en for lille tidsmæssig forskel
mellem belyst og ubelyst materiale, der hvor der skulle være ubelyst, når
resten har fået nok.

Er det ikke diameteren der er for lille ?

Det må være den nye så ?  ;)

Ja  :)

--
Venlig hilsen,