LCD med 4 linjer

Jeg leger med et 4 linjers LCD display. Jeg kan nemt skrive til linje 1
og 3, men 2 og 4 viser ikke noget. Jeg kan slet ikke skrive i dem, lige
meget hvilken DDRAM address jeg skriver til, øv.
Linje 2 og 4 bliver heller ikke mørke når jeg hæver kontrasten.
Tror I den er gået i stykker?
Displayet hedder WINSTAR WH2004A og har en KS6600 controller, som er
kompatibel med den kendte HD44780.

www.stormeren.dk/files/WH2004A.pdf
http://www.control.aau.dk/~mmlu03/KS0066.pdf

Mikkel Lund

Re: LCD med 4 linjer
Kunne ikke skrive til dig på MSN, så gør det her istedet

Mener at dengang vi rodede med det display, skulle det konfigureres som
2 linier, med 40 karakterer i hver, hvor linierne er 20 tegn (de sidste
4 vises så ikke)

Ellers må jeg se om jeg kan grave koden frem (det er godt nok til en
MC68000 men måske det giver en ide.

/Fromm

Re: LCD med 4 linjer

Så kom Fromm i gennem på MSN. Det var I/D bit'et jeg havde misset. Den
enabler skrivning til hele displayet, doh.

Mikkel

Site Timeline