LCD driver

Jeg er på udkig efter en driver til sådan en fætter!

http://www.winstar.com.tw/detail_view.php?pd_num=WC&pd_nu232%0240A

Nogen der har et par forslag, jeg skal bruge den sammen med en 8 eller 16
bit microprocesser.

På forhånd tak.

Re: LCD driver

Rimelig dårligt datablad... :(

Jeg tror ikke der er en controller på LCD'et, så derfor skal du føde det
realtime med data, dvs nok ca 80-120 gange i sekundet skal du opdatere alle
pixels (120 er det på det jeg har liggende), men databladet skriver ikke
noget om dette, det der får mig til at tro det er uden controller er den FRM
signal...

Det er vis jeg lige kan regne vidst en 330Khz (håber jeg)...

men jeg kan ikke se nogen forskel om det er 8 eller 16 bit, jeg ser ikke
umulbart du får mere glæde af en 16bit processor for display'ets skyld...

afhængig af hvad ellers du skal have på ville jeg foreslå en lcd controller
eller en CPLD/FPGA der har ram nok til at holde et billede så den kan spytte
dataene afsted realtime til lcd'en og uC kun opdatere noget dualport ram i
CPLD/FPGA'en...

men kommer igen an på hvad man vil..

Kasper

Re: LCD driver

hej

Der er ikke en controller på displayet, og det er det jeg efterlyser, jeg
skrev vist driver, min fejl!!

Det jeg er ude efter er noget i stil med en ST7565s eller SED1335 disse
kontroller er bare til sort/hvid display.

Kontrolleren skal sætte imellem uP og driver/display.

Epson og sharp laver en del, men jeg kender ikke meget til dem.

Re: LCD driver

jae, læste det lidt som sw. driver... hehe.. men ja.. :)

Jeg kender ikke lige nogle.. men en af mine venner har lige lavet det i en
spartan 3 FPGA...

mvh
Kasper

Site Timeline