LCD Display

Hej!
Jeg har et lcd display liggende jeg ved ikke lige hvor mange linjer det er
på men vil jeg vil skyde på ca 5 linjer i højden og 10 tegn i bredden.

På bagsiden af displayet er der 23 poler til et stik.

Nogle der har nogle guides eller lign. materiale til at få sat displayet til
en pc. Jeg har tilfældigvis også et gammelt printer kabel så det er jo
perfekt :D

Ifølge hvad jeg kan se på forskellige billeder m.v. skal de små ledninger i
printer kablet loddes på polerne og så er der 2 ledninger tilbage der skal
sættes en (variabel)modstand på så der kan ændres styrken på displayet. Men
hvilke farver der skal på hvilke tal? Det ved jeg ikke det er sådanset det
jeg søger. :)

Med venlig hilsen
Mathias Hansen

Re: LCD Display

Underligt display ??

Jo, men passer dit display til noget som helst ?

Kan du se en chip der hedder 44780 ?

Re: LCD Display

Med fare for at lyde arrogant eller skyde helt ved siden af, vil jeg tro
projektet nok er en lidt stor mundfuld at starte på. Køb i stedet et display
du ved virker, og som du har en konstrution (og helst lidt testet software)
til.... Når du har det kørende, er du bedre rustet til en skummel opgave,
som den du nævner!

Mvh.
 Anders

Re: LCD Display
Hej!

Jeg har smidt displayet ud da jeg simpelthen ikke har kunnet finde noget
datasheet til det.

Og som du nævner så prøver jeg at se om jeg kan finde et på nettet.

Med venlig hilsen
Mathias Hansen

er
ledninger
skal
det
display
software)

Re: LCD Display

Det tror jeg var en fornuftig beslutning ;-)

/A

Site Timeline