LCD display

Jeg har et ca 20 år gammelt LCD display 3½ cifre ca 25 mm høje som har
ligget "mast" så man kan se cifrene når der ikke er strøm på. Kan man rette
den skade eller er det færdigt ?

Jeg har ikke haft mulighed for at sætte strøm på endnu og jeg gør det kun
hvis displayet kan "repareres"/skiftes.

Nogen der har en idé om hvad sådan et koster i dag - dengang var det vist et
par hundrede kroner. Det er typen der bruges sammen med Intersil multimedie
AD kreds.

Michael Lund Sørensen
Re: LCD display

rette

Der er vidst ikke noget at gøre - det _ER_ færdigt...

et
multimedie
Hmm, er det med specielle karakterer eller bare 3½ ciffer og plus-minus tegn
lige ud af vejen ??

Jeg har nogle stykker liggende med ben på, så de kan loddes i print. helt
nye.

Lad mig høre om det kan bruges

// Per

Re: LCD display
Per Jensen  skrev :
Hej Per
Tak for svar.

rette
Tænkte jeg nok.

et
multimedie
tegn

Jep, det er kun +3½ cifre.
Hvis de er færdigt er der nok ikke noget at gøre da jeg tror det er loddet
fast og det kan jeg ikke lodde af.
Det er kun +3½ cifre, tak for tilbud, jeg vender tilbage når jeg får skilt
æsken.

Michael Lund Sørensen
Re: LCD display
Hejsa,

  > Hvis de er færdigt er der nok ikke noget at gøre da jeg tror det er
loddet

Det er nu slet ikke så umuligt med en udlodder eller en billig gemen
tinsuger. Øv dig på nogle ICer på noget skrot først.

Eller brug en lille slibeskive til at save displayet løs fra benene
først. Lod evt. et stykke tråd på alle benene på IC'en (nedefra) så den
er beskyttet mod statisk elektricitet, og hold strømmen langt væk indtil
det er fjernet igen.

MVH
Søren

Re: LCD display
skilt
Det sidste kan måske bruges, men det er et dobbeltsidet print og der sidder
komponenter tæt på displayet, så jeg opgiver projektet.
Så til Per, tak for tilbuddet, men jeg får ikke brug for det.

Michael Lund Sørensen