LCD display

Jeg er ude efter et LCD display til at koble til parallelporten, og har
fundet frem til at det skal være med HD44780 controller, da jeg så selv kan
finde et diagram og lodde det sammen.

Det optimale vil være:

1 prioritet: Rødt lys.
2 proritet:  2x20 chars

2x16 eller 2x24 kan godt bruges hvis det ikke kan være anderledes.

Er der nogle som kan fortælle mig hvilket et af disse jeg skal vælge ?

http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/showproducts.asp?PGR_ID18%51&PAGE=1

På forhånd tak!

JH

Re: LCD display

Ingen af dem, jeg ser ikke rødt lys nogle steder.

Re: LCD display

http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/showproducts.asp?PGR_ID18%51&PAGE=1

Re: LCD display

Må også godt være gult eller evt. gråt hvis det er baggrundsbelyst.

JH

Re: LCD display

Hvis du tør handle med ham, så har www.chippen.dk nogen 4*20 i bla. rød...

www.el-supply.dk har også nogle enkelte dot matrix LCDs...

Jeg har forresten et baggrundsbelyst display liggende, jeg har bare ikke
fået det testet endnu...

Brian

Re: LCD display
$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk:

Gråt lys ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Har du aldrig set dem ?

Lyset er ikke gråt, men LCD'en er og lyser man med hvidt lys gennem -
vupti, gråt lys :-)

Re: LCD display

Nemlig, - Lysegråt... :D

Mvh.
 J.L

Re: LCD display
Hej Klaus,

OK, dem har jeg nu ikke set, men selve termen "gråt lys" er noget sludder,
det må i så fald være "en mindre mængde hvidt lys der ikke er
farvekorrigeret" ;)

"Sortlyspærer" virker i øvrigt ikke. Jeg købte en og satte i en lampe,
tændte for den og der blev ikke spor sort i rummet. Må se at få klaget ;-P

--
Venlig hilsen,
Søren

Farven kan jo blot ændres.

--
Venlig hilsen,
Søren

kan

Hvis du har mange penge (ca. 700 Kr) så er VFD et bedre valg og de er pin-
og software kompatible med LCD

--
Tom

Re: LCD display

Og meget flottere :-)

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

De bliver bare hurtigere slidt op.

Klaus (der har skiftet i kassevis af VFD)

Re: LCD display
Jeg mangler data sheet til sådan en - det eneste der står på
en lille hvis label på printet den sidder på er:

EDT
EW10120YLY
9910*54

Nogen der ved hvad det er ?

Mvh KS

Re: LCD display
Hej Keld,

Er det et simpelt numeriskt display eller et "intelligent" display med
flere linjer ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Ser ud til på "skyggerne" (hvis det vippes lidt) at være
4 linier X 20-25 tegn

Mvh KS

Site Timeline