LCD backlight

hej

Jeg er ved at lave en applikation med noget AD-konvertering, og et LCD og
for at kunne styre baggrundslyset på LCD'en anvender jeg PWM fra den samme
uP som AD-konverter.

Og så lyder mit spørgsmål..

Når man anvender PWM til at styrer lyset med, vil der på min forsyning blive
nogle forholdsvise store strøm træk, der bevirker at der på forsyningen
opstår spændings ændringer på +- 200mV.

En måde at fjerne det på kunne være at laden baggrundslyset få sin egne
forsyningen, men det kunne også være at man bare kunne filtrer det væk...

på forhånd tak...

Re: LCD backlight

Ja, du kunne også lave en D/A og så en serieregulator i stedet.

Du kan begge dele.

At filtrere vil nok være det mest besparende. En 10 ohms modstand i
serie med forsyningen til en 200uF eller 470uF  inden PWM transistor.
RC filter :-)

Re: LCD backlight
kanon det kører bare....

jeg havde prøvet med 220 uF hvor der ikke skete en skid , men med 470 uF er
det  stort set væk...

Re: LCD backlight

Sådan er elektronik så simpelt :-)

Du kan evt ændre til en 20 ohms modstand.....