LCD 2x20, 2x40 eller 4x20, hvor ??

Hej.

Kan man ikke finde et sted i DK, hvor de sælger LCD til en rimelig pris ??
(Farven er nærmest underordnet, men det skal være baggrundsbelyst....)

Jeg skal bruge det til min HTPC........
- så det skal være kompatibelt med alle de der HD44780 modeller.....

Chippen.dk har nogle, men jeg læser desværre ikke så gode ting om
chippen..... :-(

Alternativt kan også bruges noget kompatibelt VFD panel, men de er ret
sikkert meget dyrere.....

Mvh.
Peter @ Team-PsHdO
www.nokia.dyndns.dk

Re: LCD 2x20, 2x40 eller 4x20, hvor ??

Grønne 4x40 kan afhentes i Hammel for den latterlige som af 150
kr/stk.
Så er de også brugte.

Da dette ikke er en handelsgruppe vil jeg foreslå dig at du mailer til
mig for yderligere info :-)

Re: LCD 2x20, 2x40 eller 4x20, hvor ??

...det er vel ikke en ISS 102 computer?

Bo //

Re: LCD 2x20, 2x40 eller 4x20, hvor ??
Hej.

Nej, det er det ikke, men det er til sådan en lille maskine jeg er ved at
bygge sammen, som jeg vil have til at fungere som en slags
multimediacenter.....

Mvh.
Peter

Re: LCD 2x20, 2x40 eller 4x20, hvor ??

jeg har fået mine 40x4 display hos cardeg de leverer bla til benzin
automater og dankort automater samt industrien

www.cardeg.dk

http://www.powertip.com.tw/product/PC%20SERIES/PC%204004-A.PDF

prisen jeg gav var 250+m men så er de nye

hvis du har brug for en seriel interface har jeg et sprit nyt der ikke
er loddet på endnu til et 40x4 display

du må gerne maile mig linket til firmaet i hammel der sælger de brugte
display på

snipped-for-privacy@ofir.dk

Re: LCD 2x20, 2x40 eller 4x20, hvor ??
Hej.

Seriel interface ??
Jeg havde tænkt mig at køre det på LPT porten.....
Men det er måske smartere at køre serielt ??

Mvh.
Peter

Re: LCD 2x20, 2x40 eller 4x20, hvor ??

De kan være nemmere at få til at køre på seriel under Windows NT/2K/XP, de
programmer jeg har haft fingrene i har begge understøttet serielle og
paralelle LCD...

Det eneste som gør det smartere er de færre ledninger, det mindre stik og
det mindre bøvl med driverne ;)

Brian

Re: LCD 2x20, 2x40 eller 4x20, hvor ??

Hvilke programmer, er det muligt at få navnene?

--
mvh Uffe

Re: LCD 2x20, 2x40 eller 4x20, hvor ??
de

LCDsmartie som jeg bruger nu... Det andet har jeg glemt navnet på :)

Brian

Re: LCD 2x20, 2x40 eller 4x20, hvor ??

LCD max ?

Re: LCD 2x20, 2x40 eller 4x20, hvor ??

Jeg har nye 4x20 til omkring de 100,-
Det er 8382 eller i nærheden.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Mvh.
snipped-for-privacy@get2net.dk

Re: LCD 2x20, 2x40 eller 4x20, hvor ??

Læser sin mail, forudsat at snipped-for-privacy@get2net.dk er ok :-)

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask
Re: LCD 2x20, 2x40 eller 4x20, hvor ??

2 af de mest brugte programmer er

jal lcd

lcd smartie

søg på google , der er masser af plugin til dem begge så ,man kan
udnytte temp funktionerne på bundkortet bla

Re: LCD 2x20, 2x40 eller 4x20, hvor ??

Eller lcd4linux, hvis man er til den slags. Jeg bruger selv lcd4linux og det
spiller max.

Det er, som lcd smartie, open sovs.

Mvh
Toke K.