layout editor ?

Hej alle
Kan nogen give mig et godt råd
Hvis man skal lave en lille printplade med ca. 5 ICer og lidt komponenter og
stik.
Hvilket program virker godt og er hurtigt at sætte sig ind i?
Mvh
Bent

begin 666 BENT JØRGENSEN.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..DK84D=%3E-%3CM"14Y4#0I&
M3CI"14Y4($K84D=%3E-%3@T*14U!24P[4%)%1CM)3E1%4DY%5#IB:F]E0&4M
I8F]X+F1K#0I2158Z,C P-3 T,C-4,3 S.3$R6@T*14Y$.E9#05)$#0H`
`
end

Re: layout editor ?

Eagle CAD fra www.cadsoft.de.

Den gratis "light" udgave kan håndtere to layers på max. 80x100 mm.
Den findes til Windows og Linux og har ingen begrænsning i pins eller
komponenter.

/Thomas

Re: layout editor ?

Og nu der er svaret kan vi jo udvide lidt:
Hvilket program kan I anbefale til de lidt mere komplekse designs (4+ lag,
differentielle par osv.).
Allegro, Pads mfl. er jo alle i 100k klassen :-(

Mvh.
 Anders

Re: layout editor ?

Har kigget lidt på www.cadint.se til en messe :-)

Men prøv at få en demo først....

Pris 1450$ for deres 4 Lags

De har kørt med specielt lavt pris hvis den var låst
til www.elprint.dk ! til 1250$ for deres 4 Lags.

Mvh
Lars G

Re: layout editor ?

eller 38kkr for den fulde version. Der skal stadig spares op - men det da
knapt så urealistisk!
Det kan godt være jeg skal prøve det. Desværre er der ikke nogen
demo-version :-(

They wish ;-)

Takker,
 Anders

Re: layout editor ?

Har du brug for at route differentielle par med styret impedans, er der kun
de store dyre pakker. Du nævner pads, men de har ikke regler for at
bveskrive differentille par.

Du kunne også kigge på OrCAD Layout, der er Cadence's entry værktøj.

Bo //

Re: layout editor ?

*suk* Det er da en menneskeret at kunne route differentielt... Eller i hvert
fald at kunne matche længder!

Hmm. Det lyder underligt - jeg ved det er ret udbredt. (Hermed ikke sagt at
der ikke er nogle stakkels udlæggere der kæmper ;-)

Tja. Den version vi brugte ude på sletten var ikke imponerende. Netlængder
kunne ikke måles mellem pins, den havde en grim tendens til at slette net
når man placerede via'er og jeg fik aldrig gennemskuet hvad den havde imod
metriske mål.
Uden at have checket det vil jeg også tro den står i over 50k. Men det er
selvfølgelig også halv pris af Allegro - og måske er de kommet efter det...
;-)

Tak for indsparket!
 Anders

Re: layout editor ?

UltraBoard er lidt tungt i starten men ellers ok. Og igen jeg har
snildt lavet 4 og 6 lags print med Autotrax. Autotrax er ikke så god
til flade og "afstemte" ting. Men har en fin Design Rule Check'er, der
kan sikre dig at du har gjort det rigtigt, hvorfor det ikke er lagt
ind i autorouteren ved jeg ikke. Men så må du regne lidt og ellers
bare tegne :-).

Re: layout editor ?

Mange bruger den gratis version af Eagel til de "små" ting. Jeg nyder
min gamle Autotrax (god nok DOS baseret, men alligevel), den er
hurtigt lært.
Mvh
  Klavs.

OT: layout editor ?

Hva' søren er det der?

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: OT: layout editor ?
Hans visitkort...

/carsten

Re: OT: layout editor ?

Ja, det havde jeg gættet mig til udfra filnavnet (.vcf)...

Nu tænkte jeg mere på de sjove tags omkring. Og hvad er det kodet med?
Det ligner bestemt ikke base64... Og hvorfor hulen er der også unix
permissions med?

--
Venlig Hilsen
Michal