Lave +/- ud af 14v dc ????

Hvordan kan jeg nemt og småt lave strøm fra et batteri om til en evt +/-
forsyning?

Jeg  har behove for en billig 4 kanals  transportabel (mic)optager, og  vil
således  lave denne om til transportabel enhed, og gætter på, at der sidder
noget +- hejs inden i...

http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr32%059

Kunne man mon bare knalde de 14vdc direkte på efter ensretteren?

Jeg har ikke købt den endnu, så jeg ved intet om, hvordan den ser ud inde i.
Jeg forventer dog, at psu er særskilt, det plejer de at lave i den slags.
Jeg har masser af små computerforsyninger, så egentlig kunne jeg godt hive
hele psu'en ud af den, hvis det var nemmest.

Der er desværre ingen andre alternativer inden for samme prisramme, som er
færdige, og jeg gider ikke slæbe en  inverter rundt.

Det skulle så lige være, hvis jeg kan skrælle min 300 wats inverter ned i et
tiny-mini  kabinet, så den kun lige akkurat kan klare de 14 watt, som
fostexen kræver?
Er det sikkert? Jeg erden eneste, der har adgang til udstyret.

Claus

Re: Lave +/- ud af 14v dc ????
Det kan sagtens lade sig gøre - derfindes færdige DC/DC konvertere - prøv
selv at google :-)

Mvh
Allan

Re: Lave +/- ud af 14v dc ????

Jaja, men man skal jo vide hvad det hedder!

Det der plus-minus hejs er ikke min stærkeste side, og jeg bliver ikke yngre
med årene.

Måske man skulle finde AE frem af gemmerne. Den har jeg ikke læst i fyrre
år.. :-)

Claus

Re: Lave +/- ud af 14v dc ????

Hvor læser Du noget om 14 volt ? Jeg ser kun 14 Watt. forbrug :-|

Orla Pedersen
Re: Lave +/- ud af 14v dc ????

www.synoptik.dk

Det læser jeg i emnelinjen!

Jeg har endda selv skrevet det...

Og de 14,4v kommer, når jeg sætter to af mine 7,2v videopowerpacks
sammen....

Ganske belejligt...

Claus

Re: Lave +/- ud af 14v dc ????

Have fun.

Orla Pedersen
Re: Lave +/- ud af 14v dc ????

"Claus Tersgov"

Noget helt andet: Jeg har prøvet at bruge sådan en - og jeg fandt aldrig
tonekontrollerne ved nedmix. Måske ikke et problem for dig, men check lige
hvis det kan blive det...

Per*

Site Timeline