Lave +/- ud af 14v dc ????

Hej

Hvordan kan jeg nemt og småt lave strøm fra et batteri om til en evt +/- forsyning?

Jeg har behove for en billig 4 kanals transportabel (mic)optager, og vil således lave denne om til transportabel enhed, og gætter på, at der sidder noget +- hejs inden i...

Kunne man mon bare knalde de 14vdc direkte på efter ensretteren?

Jeg har ikke købt den endnu, så jeg ved intet om, hvordan den ser ud inde i. Jeg forventer dog, at psu er særskilt, det plejer de at lave i den slags. Jeg har masser af små computerforsyninger, så egentlig kunne jeg godt hive hele psu'en ud af den, hvis det var nemmest.

Der er desværre ingen andre alternativer inden for samme prisramme, som er færdige, og jeg gider ikke slæbe en inverter rundt.

Det skulle så lige være, hvis jeg kan skrælle min 300 wats inverter ned i et tiny-mini kabinet, så den kun lige akkurat kan klare de 14 watt, som fostexen kræver? Er det sikkert? Jeg erden eneste, der har adgang til udstyret.

Claus

Reply to
Claus Tersgov

"Claus Tersgov" skrev i meddelelsen news:4a308ca2$0$90271$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Det kan sagtens lade sig gøre - derfindes færdige DC/DC konvertere - prøv selv at google :-)

Mvh Allan

Reply to
Stampe

Hvor læser Du noget om 14 volt ? Jeg ser kun 14 Watt. forbrug :-|

--
mvh
Orla Pedersen

Stampe skrev bl.a.:

Jaja, men man skal jo vide hvad det hedder!

Det der plus-minus hejs er ikke min stærkeste side, og jeg bliver ikke yngre med årene.

Måske man skulle finde AE frem af gemmerne. Den har jeg ikke læst i fyrre år.. :-)

Claus

Reply to
Claus Tersgov

Orla Pedersen skrev bl.a.:

Det læser jeg i emnelinjen!

Jeg har endda selv skrevet det...

Og de 14,4v kommer, når jeg sætter to af mine 7,2v videopowerpacks sammen....

Ganske belejligt...

Claus

Reply to
Claus Tersgov

Have fun.

-- mvh Orla Pedersen

oprydning, opdateret

2-11-08
Reply to
Orla Pedersen

"Claus Tersgov"

Noget helt andet: Jeg har prøvet at bruge sådan en - og jeg fandt aldrig tonekontrollerne ved nedmix. Måske ikke et problem for dig, men check lige hvis det kan blive det...

Per*

Reply to
Per*