Lave gerber fil udfra Eagle brd og sch filer ?

Hej allesammen.

Nogen som kan fort=E6lle mig hvordan jeg laver en gerber fil som kan bruges til at sende til et af de online pcd producenter ? Jeg har projektet i Eagle brd og sch filer.

-- Christian

Reply to
Christian B. Andresen

Flere af dem tager brd direkte, fx Olimex og

Men ellers:

Kør CAM-Jobs fra "Control Panel"

- vælg gerb274x.cam for gerber (eller gerber.cam hvis ikke "extended")

- og vælg excellon.cam for hullerne

Lad være med at vælge "mirror" for solder-side billedet. Det har været default førhen, men vist nu default det generelle "alt er set fra oven".

Christen Fihl

Reply to
Christen Fihl

Yepper, søg efter Panelization her:

Jeg bruger et par specielle scripts til at lave et separat silk-screen lag og til at outputte de rigtige cam filer, outputtet er de filer som printfabrikanten skal have.

Hvis der er mere end et design skal de forskellige cam filer klistres sammen, det gør jeg uden for EAGLE med germberge.

Husk at checke dine cam filer grundigt inden du sender dem af sted, jeg har brugt gerbv og den virker fint.

Gerbmerge er et Python script som jeg har fået her:

gerbv fik jeg ved at køre: "apt-get install gerbv"

  Medlem af hackerspacet i Århus: http://www.openspaceaarhus.dk/
Reply to
Flemming Frandsen