Lave gerber fil udfra Eagle brd og sch filer ?

Hej allesammen.

Nogen som kan fortE6%lle mig hvordan jeg laver en gerber fil som kan
bruges til at sende til et af de online pcd producenter ?
Jeg har projektet i Eagle brd og sch filer.

--
Christian

Re: Lave gerber fil udfra Eagle brd og sch filer ?
Flere af dem tager brd direkte, fx Olimex og
http://www.elektorpcbservice.com /

Men ellers:

Kør CAM-Jobs fra "Control Panel"
- vælg gerb274x.cam for gerber  (eller gerber.cam hvis ikke "extended")
- og vælg excellon.cam for hullerne

Lad være med at vælge "mirror" for solder-side billedet. Det har været
default førhen, men vist nu default det generelle "alt er set fra oven".

Christen Fihl

Re: Lave gerber fil udfra Eagle brd og sch filer ?

Yepper, søg efter Panelization her: http://dren.dk/sensor-ctrl.html

Jeg bruger et par specielle scripts til at lave et separat silk-screen
lag og til at outputte de rigtige cam filer, outputtet er de filer som
printfabrikanten skal have.

Hvis der er mere end et design skal de forskellige cam filer klistres
sammen, det gør jeg uden for EAGLE med germberge.

Husk at checke dine cam filer grundigt inden du sender dem af sted, jeg
har brugt gerbv og den virker fint.

Gerbmerge er et Python script som jeg har fået her:
http://claymore.engineer.gvsu.edu/~steriana/Python/gerbmerge /

gerbv fik jeg ved at køre: "apt-get install gerbv"

  Medlem af hackerspacet i Århus: http://www.openspaceaarhus.dk /

Site Timeline