lave en temperaturføler

Hej.

nogen der kender til et sted hvor man kan finde byggetegninger og
instruktioner til hvordan man laver sin egen temperaturføler?

Mvh. Thomas

Re: lave en temperaturføler

en temperaturføler er en komponent med to ben. Den køber man.

Bo //

Re: lave en temperaturføler

skulle nok have været mere præcis.
jeg vil gerne lave min egen temperaturmåler. Altså et kredsløb der via et
lille display viser temperaturen.

nogen der ved hvor jeg kan finde tegninger og instruktioner til hvordan man
gør.?

Mvh. Thomas

Re: lave en temperaturføler

Hej Thomas.

Kredsløbet herunder skulle eftersigende kunne vise temperaturen på et
LCD-display.

http://www.interq.or.jp/japan/se-inoue/e_ckt26.htm

--
Hilsen Anders.

Re: lave en temperaturføler

http://www.smartkit.dk/Kits/1098e.html

;-)
Tom

Re: lave en temperaturføler

Eller bruger en diode eller en transistor. To transistorer i
differentialkobling giver en ret følsom temperaturforskels-føler.

--
Ulrik Smed
Århus, Denmark

Re: lave en temperaturføler

Har du tjekket epanorama.net ?

Simplest er en LM35 (svjh), eller en ganske almindelig diode.

Re: lave en temperaturføler

nope.. har ikk hørt om siden før.. den kigger jeg på

har haft kigget lidt på sådan een.. på den datasheet er en diagram over
nogle temperaturfølere men ville gerne finde en tegning der var lidt mere
forklarende og lettere at forstå for en nybegynder

mvh. Thomas

Re: lave en temperaturføler

epanorama !