Lave egne print (ikke fotoprint)

Hejsa,

En newbie som jeg behøver lidt hjælp :-)

Skal have lavet et simpelt print på ca. 11*8 cm og har læst på nettet, at
der findes en anden metode til at overføre print tegning til printpladen end
fotoprint teknikken.

Denne artikel beskriver det http://www.wd5gnr.com/pcb.htm samt denne
http://www.techniks.com/how_to.htm .

Er nogen af jer bekendt med teknikken og i så fald, hvilket papir kan
anvendes ?

Jeg forhørte mig hos et par elektronik forhandlere, men disse havde kun hørt
om det. De anbefalede fotoprint teknikken, men selv denne er jeg ubekendt
med.

Hvad siger I ?

Venlig hilsen
Erik

Re: Lave egne print (ikke fotoprint)

end
hørt

Wire wrap?
Det fungerer bra, er billig og har små investeringer.

HM

Re: Lave egne print (ikke fotoprint)

At det her er nemt:
http://homepage.tinet.ie/~ei9gq/pcb.html

Re: Lave egne print (ikke fotoprint)
Takker for alt hjælpen her og via mail :-)

Det er bare super.

hilsen
Erik

Re: Lave egne print (ikke fotoprint)
Hej Erik

end

Se her http://www.sandcastle.dk/Artikler/Printfremstilling.pdf og følg den
slavisk og du får perfekte print.

Mvh Max

Re: Lave egne print (ikke fotoprint)

Wow! Hvorfor har ingen sagt det før nu? Det er jo genialt. Jeg troede jeg
skulle ud of ofre en formue på udstyr til at lave fotoprint.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Re: Lave egne print (ikke fotoprint)
Hej Lasse

den

Ja, det er nemt og billigt, men det er vigtigt at bruge det rigtige papir.

Gå ind på http://www.sandcastle.dk/index.htm alle de print du ser der
er lavet med den metode.

Mvh Max

Re: Lave egne print (ikke fotoprint)

Det rigtige papir... er det kun Epsons? Jeg kan ikke finde det nogen steder
i Slagelse. Priserne på fotopapir varierer meget, hvad bør det ca. koste?

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Re: Lave egne print (ikke fotoprint)
Hej Lasse

steder

Jeg og andre har prøvet andet papir, men ikke fundet noget der måler
sig med det fra Epson, så jeg kan kun anbefale det.

EPSON Photo Quality Glossy Paper type: SO41126 hedder det,
prodokut koden er C13S041126 og den billigste pris på nettet
er omkring 67 kr. for 20 ark, find den evt via www.edbpriser.dk

Jeg har ofte købt det ved PhotoTeam her i byen til 98 kr. for en pakke.

Mvh Max

Re: Lave egne print (ikke fotoprint)

Hejsa

Måske et fjollet spørgsmål .....

Men er der en bestemt side på papiret man skal printe på ???

Og jeg går også udfra at det skal printes spejvendt/mirrored ikke ???

Hilsen
carsten

Re: Lave egne print (ikke fotoprint)
Hej Carsten

Der findes ikke fjollede spørgsmål, at spørge er den eneste måde at lære på
:)

Du printer på den blanke side af papiret.

Jo, men ikke i forhold til det du ser i et CAD program, der er loddesiden jo
spejlvendt da du ser den ned gennem printet. Såfremt du det er baner på
loddesiden du arbejder med, ja så skal din udskrift være nøjagtig som
den ser ud på skærmen.

Mvh Max

Re: Lave egne print (ikke fotoprint)

at
printpladen
den

det har også været beskrevet her i gruppen før.

JJ

Site Timeline