Lave Backlight i LCD

Min far har en printer fra HP med lcd, men der er ikke noget backligt i.

Jeg tænkte så om det er muligt med nogle små smd lysdioder, og lade dem lyse
ind fra siden, og på den måde lave backligt?

Re: Lave Backlight i LCD

Det letteste er nok at finde et nyt display, med backlight og så flytte
backlight modulet, tricket er at finde et i samme størrelse, måske det
her?:

http://www.allelectronics.com/cgi-bin/category.cgi?category36%5&item=LCD-74&type=store

Re: Lave Backlight i LCD

Eller man kan nøjes med at købe et EL backlight panel og en inverter:
http://www.allelectronics.com/cgi-bin/category.cgi?category21%3&item=EL-5&type=store
http://www.allelectronics.com/cgi-bin/category.cgi?category29%0&item=INV-7&type=store

Re: Lave Backlight i LCD

NOT! Eller rettere: Så skal man ihvertfald også skifte reflektoren på
bagsiden af displayet....

/A

Re: Lave Backlight i LCD

Ah, right, det glemte jeg, men så er vi tilbage ved at købe et nyt
display, hvilket nok skulle kunne lade sig gøre:)

Re: Lave Backlight i LCD

lyse
http://www.allelectronics.com/cgi-bin/category.cgi?category36%5&item=LCD-74&type=store
Er dette display direkte kompatibelt med det der sidder i en Photosmart 1000
printer?

Har desværre ikke printeren i nærheden. Flyttede til Kbh. hvor resten blev i
Sønderjylland.

Re: Lave Backlight i LCD
http://www.allelectronics.com/cgi-bin/category.cgi?category36%5&item=LCD-74&type=store

Jeg aner det ikke, der er en ok chance for at det vil være kompatibelt
hvis størrelsen er den samme, men for at være sikker skal du vide
hvilken slags display der er i printeren.

De fleste alpha-numeriske lcd displays er baserede på den samme chip
(familie) hd44780, så hvis du finder såddan en ic på dit display vil du
sansynligtvis kunne skifte det ud med et andet som er baseret på samme
chip af samme størrelse.

Det kan dog godt ske at dette er en bedre løsning:
http://www.ikea.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId10%101&storeId14%&productId10%913&langId=-12&parentCats10%111 *10276

Re: Lave Backlight i LCD

http://www.allelectronics.com/cgi-bin/category.cgi?category36%5&item=LCD-74&type=store
1000
http://www.ikea.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId10%101&storeId14%&productId10%913&langId=-12&parentCats10%111 *10276
Denne løsning bruges allerede, men min far synes nu det ville være smartere
med lys i display i stedet.
Tror nok det her projekt kommer til at tage sin tid, så jeg venter til jeg
har mulighed for at se hvilken type chip, der sidder på.

Takker for hjælpen indtil videre.