Laserskærer

Har i nogen erfaringer med laserskærere? Jeg overvejer at købe en
relativt billig model til privatbrug, men kan kun finde billigmodeller
på Ebay (fra Kina) til et par tusinde dollar + moms og told. De er dog
lidt for små til de emner jeg vil arbejde med, så en lidt større model
ville være at foretrække, men her stiger prisen "eksplosivt".

Kommer der nogensinde sådan noget til salg brugt i Danmark eller omegn
(Sverige, Tyskland, England etc.) og hvor? Har ikke kunnet finde noget
på DBA, Guloggratis og Ebay.de / Ebay.co.uk.

Hvad har i andre, hvis i da har noget?

--
Mvh, Kim

Re: Laserskærer
Hej

Hold da op, er ingen af jer med på den "nye" bølge med laserskæring?

--
Mvh, Kim

Re: Laserskærer

Jo men prisen sætter en begrænsning på festen.
Der er af og til noget til salg på eBay D og GB, men der er langt
imellem, det er ofte mere eller mindre forliste projekter der sælges.

Men hvorfor ikke dele det op, du skal have en laser og et X-Y bord,
start med bordet og få det til at virke som tilsigtet, det går der nok
noget tid med og så kan det jo være at lasere er blevet billigere
og/eller mere tilgængelige.

/Hans

Re: Laserskærer

mjoehhh -  men ikke med pygmægrej :)

"vores" trækker vidst mere guf fra lysnettet end en mellemstor villa
med elvarme ....

--
Jan_stevns

Nu er vi også at finde på Facebook :
Re: Laserskærer

Hej Kim

Alt efter hvor du bor så er der valby kultur hus som har en til gratis brug
eller I hackerspacet Labitat på frederiksberg er vi ved at bygge en.
Der er evt også andre steder, men disse er dem jeg lige kender til

Valby fablab
http://kulturogfritid.kk.dk/valby-kulturhus/aktiviteter/%C3%A5bning-af-copenhagen-fablab

Labitat
https://labitat.dk/wiki/Laser_cutter

mvh
Thomas Bøjstrup Johansen

Re: Laserskærer
Hej Thomas

On 14-03-2013 20:35, Thomas Bøjstrup Johansen wrote:

Yes, Per har allerede fortalt mig om den :) Det ender nok med, at jeg
bygger en selv ligeledes.

Jeg er i hvert fald ikke specielt tilbøjelig til at købe en fra Kina som
sikkert er af tvivlsom kvalitet, og som også har for lille arbejdsområde
til mit formål.

--
Mvh, Kim

Site Timeline