Laser/mikrobølger

Hej elektronik folk.

Kan nogen her fortælle mig noget om mikrobølger/laser.

Jeg har en plan om at bygge en laser eller lignende ind i mit
fastbrænselsfyr,

således at det kan antænde automatisk.

Da jeg er af en frygtløs natur har jeg overvejet at rive hjertet ud af en
mikrobølge ovn og anvende dette. Men efter at familie og venner på det
kraftigste har frarådet mig denne handling har jeg besluttet mig for at
undersøge sagen nærmere inden jeg går i gang.

Spørgsmålet er så nu.

Hvilken metode er bedst  laser, mikro eller noget helt andet.?

Hvor kan man købe egnet grej. ?

Hvad koster det. ?

Hvor farligt er det.?

Søren.

Re: Laser/mikrobølger
Hvad er der i vejen med Acetone og en cigaret ? Frygtløs som du jo er ;-)

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Re: Laser/mikrobølger
Hej Michael,

Benzin og tændstikker kunne da gøre det i min ungdom (med kun 14 dages
hospitalsophold og sårene var næsten helet efter 6 mdr. ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Mikrobølger er meget små og LASER-stråler er meget lige ;)

Så, skynd dig at cutte nettet inden plejerne ser at du sidder og troller
;)

Et par håndgranater
C4
Skydebomuld (detonerende tændsnor)
En beriget uranstang (nej, ikke urin-)

Du kunne også komme ned på jorden til alle os tryghedsnarkomaner og nøjes
med elektrisk tænding (i stil med dem man kan få til at tænde en
havegrill) og en blæser, eller noget gas-do. som Michael foreslår (hvilket
også kan være lidt voveligt at rode med selv, med den tilsyneladende
manglende tæft for sikkerhed som du udviser).

Microbølgeovnen kan du helt glemme, med mindre du blot vil koge træet og
en passende kraftig LASER's strømforsyning har du ikke plads til hvis du
bor i et gennemsnits-parcelhus.

En Ronson Trælast fås hos købmanden.

Helbredet.

For !

* Kreativitet bør altid tøjles med et gran sund omtanke *

--
Venlig hilsen,
Søren