Laptop som diktafon?

Er det rimelig enkelt å bruke ein laptop som diktafon:
Mic -> lydkort -> MP3 -> minnepinne?

Hvor lang opptakstid får jeg på en 1GB minnepinne?

Eg behersker nødvendig digitalteknikk, og jeg tenker meg:

1 - 8 mick, og jeg vill velge ut en mic som aktiv og tenna en grøn led
for den mic-en og tenne en rød for alle de andre. Jeg velger den aktive
mic fra et panel. Jeg ønsker også å markere hvilken mic som er aktiv på
den ledige kanalen, eller på annen måte. En pilottone fra panelet, eller
bedre forslag?

Jeg tenker løsningen:
Mic -> LM324 -> CD4051 -> LM324 -> lydkort. 9V bateridrift skulle passe?

Synes den løsningen grei?

Jeg ønsker at en eller annen rabler ned et enkelt (prinsipp)skjema med
komponentverdier.

HM

Re: Laptop som diktafon?
//
Hej Harald
LM324 er ikke et godt valg til audio, da udgangstrinet kører rent klasse
B (cross over dist). LMV324 (lavspændingsudgaven) er et bedre valg.

Mvh.
Bjarne L.

Re: Laptop som diktafon?
Bjarne L skreiv:

Eg plukker av dei kretsane eg har, tross alt, det er ikkje snakk om
HiFi-kvalitet. Eg kan velga 741, CD4049, TLC27L4, men alle har sine
praktiske ulemper.