Laptop LCD-skærm forbundet til VGA elle r DVI?

Hej gruppe

Jeg har netop fået en defekt bærbar forærende, og tænkte på at sætte
skærmen til en PC. Jeg ved at interfacet er helt anderledes, og et par
søgninger på nettet har fortalt mig at det hidtil ikke er lykkedes ret
mange, men jeg vælger alligevel at skrive her, i håb om at der er sket
fremskridt på området, og at der evt. er kommet produkter på markedet
som kan klare opgaven?

Nogen der har hørt noget, eller er det officielle svar stadig at det er
umuligt?

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Re: Laptop LCD-skærm forbundet til VGA eller DVI?
Hej Esben

Jeg tror du har fået gode svar i din netsøgning.

Mvh Max

Re: Laptop LCD-skærm forbundet til VGA eller DVI?

du forbinder den bare til lvds signalet. du skal have et skærmkort der kan
det. ellers er det ligemeget.

Re: Laptop LCD-skærm forbundet til VGA eller DVI?

Jeg har fundet disse:
http://www.icp-epia.co.uk/index.php?act=viewCat&catId25 %

De burde så kunne sættes på et VIA EPIA motherboard går jeg ud fra - men
jo det bliver dyrt, og selvfølgelig er det synd at skulle smide et
velfungerende LCD panel væk men man kan jo købe en ny LCD skærm for de
penge man skal bruge på stumper til at forbinde et gammelt laptop panel

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Re: Laptop LCD-skærm forbundet til VGA eller DVI?

kan

Sæt det til salg, det kan være en en eller anden har en bærbar med baldret
skærm kan bruge det. Idag hvor en ny 17" fladskærm  kan fåes til omkring en
tusse og en brugt 15" ca 400kr, er der ingen ide i at bruge flere hundrede
kroner på at få en gammel 14" ? fladskærm fra en laptop til at spille.

/JBH.

Re: Laptop LCD-skærm forbundet til VGA eller DVI?

Gælder det også for "gamle" lcd's?
Jeg har nemlig et fra en gammel IBM 75MHz, og et Via epia med LVDS output...
man kunne jo prøve :)

Re: Laptop LCD-skærm forbundet til VGA eller DVI?

Det er da lykkedes for nogen at strikke noget sammen til en fair pris.
se her http://www.beyondinfinite.com/ad_controller_board.html
Overvejer selv at få nogle af BI2221 v3.1 hjem. Se deres pdf for spec's.
Har mailet med dem, min. order er 5 stk, prisen er 75$ stk. + fragt osv...

Mvh
Manse

Site Timeline