laptop lader

Hejsa,

Til min Compaq P1700 bærbare har jeg en lader som både ifølge påtrykt
tekst og mit multimeter levere 19.5V DC med plus i midten af stikket.
Skiltet siger også 3.3A

I min rodekasse har jeg fundet en noname lader som også lever 19.5V
med plus i midten. Ifølge dennes label kan den levere 4.5A

Så umiddelbart skulle det ikke give problemer at tilslutte min laptop
til den "alternative" lader.

Er der andet jeg bør kontrolere inden jeg gør forsøget? Jeg vil jo nødig
slippe den hellige blå røg ud.

/Morten %-)

Re: laptop lader

Næe, hvis polaritet og spænding er OK bør du ikke have nogen problemer. Har
brugt adskillige suspekte forsyninger med adskillige suspekte notebooks.
Ofte endda med 2-30% forkert spænding (til den lave side) - dette kan dog
evt. stresse switcherne inden i notebooken en anelse mere...

Mvh.
 Anders