Lang ledning mellem laptop og forstærker.

Og det er netop det en ned- og optransformering evt. kan afhjælpe.

Man kunne også lige prøve at sætte en forstærker på som buffer henne ved PC'en. F.eks en høretelefonudgang eller en pre-out fra en almindelig stereoforstærker. Hvis det hjælper ved vi nogenlunde sikkert at problemet er for meget kapacitet i kablet.

--
Ulrik Smed
Aarhus

Hej nu er jeg godt nok ved at blive forvirret, efter alle de forslag der er kommet. Først vil jeg lige kontrollere stikkene om de er godt nok loddet, og hvis de er det, ja så må jeg tage problemet derefter. Og ellers bliver det suttelig at jeg opgiver. Mvh Lars

Reply to
Lars Arvø

Lars Arvø skrev :

For at skære den kort - så ødelægge det lange kabel åbenbart lyden, hvorfor du er blevet præsenteret for det par forslag.

Men : Hvilken type kabel er det lange ?

Du skrev noget om at plante forstærkeren nær lydgiveren og trække lange højttalerkabler - det er nok den bedste løsning, og hvis kabel trækket udføres med egnet kabel - behøver der ikke at være nævneværdigt tab - altså noget der ligner 2.5 eller 4 kvadrat kabel

alternativet kan været at køre 100volt system, hvor du fra forstærkeren går over i en trafo - kører på relativt tynde kabler frem til højttalerne , der forsynes med en passende trafo .

Sådan et system taber faktisk ikke meget kvalitet på lyden, og trafoerne er jævnligt til at nasse hos firmaer, der har skrottet 100v udstyr

Til tvivlere : fut i Bilka, og be' dem skrue godt op for musikken , så er den tvivl forduftet, eller tag i parken :)

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's
Reply to
jan

Har du undersøgt om problemet er ens, hvis PC,en kører på internt batteri eller på netdel ?

Derved kan man evt udelukke løsninger med transformere til at bryde stelsløjfer.

Bo //

Reply to
Bo Bjerre

=_NextPart_000_0029_01CC0852.19D5BC40 Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-1"; reply-type=original Content-Transfer-Encoding: 8bit

"Hans Kjaergaard" skrev i meddelelsen news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Nej jeg misforstår ikke, din løsning er en af flere, hvilken der vil virke bedst afh.af hvad OPers problem er, og det ved vi så stadig ikke rigtigt.

Ja det er jeg helt med på, men det er nok overkill, normalt vis er der ingen problemer i at forbinde hovedtelefonudgang/linjeudgang fra en PC til en forstærker mht. indstrålet støj, problemet er oftest støj/brum fra stelsløjfer mellem steplanerne i hhv. PC og forstærker og de løses fint med en 1:1 trafo i signalet.

OPers problem er beskrevet som at signalet er "svag, lettere forvrænget og ingen diskant", og det skal så lige sammenholdes med at det med kort kabel tilsyneladende virker fint. Det tyder så ikke lige på at det er indstrålet støj eller brum der er hovedproblemet, nærmere et ikke egnet kabel, eller felj i sammensætningen af kabel/stik.

/Hans

Så sørg i det mindste for, at samtlige involverede apparater er tilsluttet samme stelpotentiale simpelthen ved at anvende stikpropper med det 3. jordben og så tilslut dem en tilslutningsskinne med mulighed for jordforbindelse. Selvom den i sidste ende ikke er tilsluttet en stikkontakt med jord, så opnår du i første omgang det ønskede - nemlig fælles stelpotentiale.

Ha' det rart Karsten (7870)

Reply to
Karsten H. (7870)

Desværre er en del bærbare PC'er's netdel forsynet med et 2 benet Philips shaverstik. Så der ikke mulighed for jording. Hvad er netfilteret i sådan en tingest forbundet til ??

Bo //

Reply to
Bo Bjerre

Bo Bjerre skrev :

Du kan ikke tilslutte ingenting til ingenting

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's
Reply to
jan

Den 01.05.2011 23:35, skreiv snipped-for-privacy@froerup.dk:

Det går så bra så. Nå har jeg tilsluttet ingenting til ingenting, og resultatet er som ventet: Der skjer ingenting. Videre, jeg er ikke redd for at det skall slutte å fungere, - eller skal vi si, at det skalbegynne å - -, en øl til!

Reply to
Harald Mossige

Den 29/04/11 07.45, Lars Arvø skrev:

Der er andre i tråden der foreslår en 'forstærker løsning'.

Kunne du eventuelt bruge noget af det lydudstyr man bruger til live optrædener, så du kan konvertere signalet til et balanceret XLR kabel?

Et sådant burde kunne trækkes 25m uden problemer. Alt efter din forstærkers muligheder skal signalet muligvis køres tilbage til minijack, men man kunne også overveje at bruge en PA forstærker i stedet. Nu skriver du ikke så meget om hvad du præcist skal bruge systemet til, men det lyder som en løsning der er monteret i en forretning.

En lille mixer i den ene ende og en forstærker eller tilsvarende aktiv converter fra XLR til minijack i den anden.

--
Jacob V. Rasmussen
Reply to

Jeg har nu trukket nye kabler, og kører signalet balanceret over de 25 m. så nu virker det. Mvh Lars

Reply to
Lars Arvø

"Lars Arvø" skrev i meddelelsen news:4dc424de$0$56793$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Jeg har nu trukket nye kabler, og kører signalet balanceret over de 25 m. så nu virker det. Mvh Lars

Bravo.

-- Ha' det rart Karsten H. (7870)

Reply to
Karsten H. (7870)