Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

Hej Gruppe

Jeg har en Lampe over vores spisebord med 6 arme, men 12v stift pære i, den
er begyndt at slukke efter ca 30 minutter, slukker man derefter på kontakten
i ca 2 min så kan den igen lyse i ca 30 min hvorefter den så igen slukker.
Selve transformatoren sidder på loftet i en jern skål - det er en tung
fætter, jeg syndes ikke den er mere end håndlun, men der må være en
termosikring i sådan en fætter eller hvad? Nogen der ved hvor en sådan
sidder og hvad der evt kan gøres?

Mvh Per

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

Hvornår er den begyndt på det ?

Har i skiftet nogle pærer lige inden ?

Det er selvfølgelig en transformer og ikke en switchmodestrømforsyning

Temosikringen sdder som regel inde i midten på primærsiden, og er næsten
umulig at komme til.. Skal du prøve at se om det er den, så lad lampen
lyse til den slukker, afmonter 230 volts ledningerne og mål modstand på
indgangen. Vent så 5 minutter og mål igen.

Er det transformeren det er galt med, så skift den.

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

For ca 2 måneder siden

Nej

Mvh Per

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

Er den tilfældigvis fra Herstal?

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min
Jeg har en Herstal der laver det stunt, men den er da
til at tænde med det samme.

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

Ja det er den? Men den er vel ca 4 år så garanti er der nok ikke noget af :(

Mvh Per

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

Så vil jeg næsten tro at den er med elektronisk transformer, men tjek
lige efter....

Dem har Herstal haft nogle problemer med (jeg har en del Herstal lamper,
men har ikke haft fejl på nogle), det kan være en af de problemfyldte.

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

Du er da ellers kun til kvalitet ?

--
Ejvind

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

Ku i ikke holde jer til mudderet istedet for at crossposte
jeres ævl til dk.teknik.el og dk.teknik.elektronic ?

KKT

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

Du følger jo slet ikke med tiden mand, en enig styregruppe har for
kort tid siden, netop sat en effektiv stopper for den slags krydspost.
Hvis du ser retningsbestemt krydspost, er det fordi du ser syner.

 --
Ejvind

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

Styregrubben har for kort tid siden valgt at slå hårdt ned på uønsket
ikke-retningsbestemt krydspost, så hvis du ser uønsket krydspost,
så ser du syner.

--
Ejvind

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

det kan slet ikke lade sig gøre mere siger styregruBBen ?

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

Nej, deres parløb med Riis Ebbesen var lige det der skulle til.

--
Ejvind

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

Kan i ikke holder jeres støj til muddergruppen?

FUT news:dk.admin.netikette

Mvh. Uffe Ravn

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

pludre pludre pludre

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

jææp de kan bare det der ?

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

Det er godt nok en guldfugl de har fundet der.

--
Ejvind

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

ja nu kan der komme styr på alt det krydspost der er på usenet ?

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

Det er der da kommet ?
Vi ser da ingen uønsket retningsbestemt krydspost mere ?

--
Ejvind

Re: Lampe med indbygget 12 omformer slukker efter 30 min

nope.

Site Timeline