Lak til print?

Jeg skal til at lavet et par små print, har lige ætset banerne..
er der noget husholdningslak man kan bruge til at beskytte kobberet med ?
Eller skal jeg rekvirere noget specielt via post ordre ?
mvh
Preben

Re: Lak til print?

Hej Preben,

- nej, der er ikke noget husholdningslak, der dur.

Mit bedste råd er at undlade at lakere i det hele taget. Hvis du endelig vil
sprøjte noget på, så har Kontakt Chemie noget SK10 loddelak, som er lodbar.
Se mere på http://www.kontaktchemie.dk/Produktoversigt/flux_sk_10.htm .

Hilsen Sven

Re: Lak til print?

Jeg vil hellere lodde først og så lakere med K 70 - også fra Kontakt Chemie.
Jeg synes, at SK 10 er noget underligt noget, der nærmest ligner shellak -
altså på spritbasis.
Karsten H. (7870)
Re: Lak til print?
Hej Karsten

Og så have bøvlet hvis man skal rode i det igen, nej tak.

Du bruger sikkert for meget, sprøjt på og tør af med en klud, mere
skal der ikke til.

Re: Lak til print?

Hej Max

Ikke for at være ordkløver, men det kommer det da ikke til at se bedre ud
af. SK10 ser heller ikke ud til at være mere modstandsdygtig for klimaet end
K70.

Klart, jeg "elsker" K70. Det bruger jeg til et hav af andre tilfælde -
faktisk langt flere end til print. F.eks. nye antenner. Vask dem af i en
gang sprit, så kluden ikke bliver sort længere, og spray så KL70 på. Selv
efter 10 år (har ikke længere erfaring) er antennerne ud som nye, så
tilsyneladende er lakken også UV-bestandig.

Men det dufter jo også som alt andet lak, der blev "forbudt" for mange år
siden.:-)
Karsten H. (7870)

Re: Lak til print?

Tak for svar.
jeg må hellere bestille noget SK10 så jeg kan være sikker på det ikke
korroderer over tid...
mvh
Preben