lagre/afspille lyd i en chip?

Hvad er principperne i det elektronik der sidder i legetøj, som fx kan synge
en sang? Hvor lagres lyden? Bruger man pic-microcontrollere?

Til moderne modeljernbaner fås digitale dekodere med indbygget lyd - lyden
er bedre end meget andet legetøj. Er det samme princip der bruges her?

På forhånd tak for svar.
Hilsen Heine Ravnholt

Re: lagre/afspille lyd i en chip?

Nej, i en chip designet til formålet - PIC er og bliver legetøj i sig
selv.

Nej, her indspiller man lyden fra en original optagelse og sørger så for
at have en ordentlig højttaler.

Re: lagre/afspille lyd i en chip?
synge
Fint nok - giv mig lige et navn, så jeg kan søge/læse noget mere på nettet.

lyden
Det er den type jer er ude efter - altså hvor man sampler original-lyd.

Hilsen Heine

Re: lagre/afspille lyd i en chip?
OK, måske var jeg lidt upræcis i mit første spørgsmål, hvilket resulterede i
Klaus' korte og temmelig lidt informerende svar.

Hvad skal jeg gå efter, hvis jeg gerne vil optage lydfiler på computeren,
hælde lydstumpen på en chip og så afspille den gennem en højttaler. ....

Hvilken type chip?

Nogen der har erfaringer?

Hvad skal jeg søge på?

Øs af jeres viden .....

Re: lagre/afspille lyd i en chip?

Der findes tonsvis af chips !

Ja, med et brinck byggesæt

http://www.google.dk/search?q=voice+recorder+chip+-search

Mange af dem er i dårlig kvalitet. En af mine studiekammarater byggede
selv en af en EPROM, en processor og en lille audioforstærker. Han
samplede på sin Amiga og brændte det ned i EPROM'en (det er +13 år
siden).