Læsning (forstå) af et datablad

Der er helt sikkert mange her i gruppen der er meget
bedre til at læse datablade end jeg, så hvis en eller
flere af disse ville være så venlige at finde et datablad
på en TDA2616 kreds og kikke på det og så se om de
kan forklare mig hvorledes man bruger ben 2 ?

Re: Læsning (forstå) af et databl ad

Mute funktion. Hvis der er mere en 300µA ind på ben 2, mutes kredsen.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Læsning (forstå) af et datablad

En antagelse: Der er virtuelt 0V på indgangene på Op-ampen.
Det medfører at der skal løbe en strøm på 300uA gennem 4kOhm.
Det giver at spændingen på pin 2 skal være over 1,2V for at kredsen er
mutet.

--
mvh Uffe

Re: Læsning (forstå) af et databl ad

Ja Max den her er ikke beskrevet mhp. at nogen skal kunne forstå det ;-)

------- snip ---------
A special feature is the input mute circuit. This circuit
disconnects the non-inverting inputs when the supply
voltage drops below ±6 V, while the amplifier still retains its
DC operating adjustment. The circuit features suppression
of unwanted signals at the inputs, during switch-on and
switch-off.

The mute circuit can also be activated via pin 2. When a
current of 300 yA is present at pin 2, the circuit is in the
mute condition.
----------------------

Jeg tror du skal bruge en seriemodstand ifm. din mutespænding -
dvs. læg > 6V negativ spænding over xK modstand, så der trækkes minimum
den anbefalede strøm på ben 2 - så klapper dyret i (den interne 4K er
nok lidt sikkerhed).

Venlig hilsen
Finn

Re: Læsning (forstå) af et datablad
Hej alle der giver svar med

Mit problem er at jeg har lavet et print og lagt pin 2
til 0V (køre split supply) og forstærkeren fungerer
ikke. Jeg løftede så pin 2 og så køre den som den
skal, men jeg fatter som sagt ikke rigtig hvad der
står i databladet.

Re: Læsning (forstå) af et databl ad

Max, du kan se et eksempel her..
     www.reptips.dk/Reptips/orion-pro8000.pdf

Venlig hilsen
Finn

Re: Læsning (forstå) af et datablad
Hej Finn

Ok, men de bruger jo mute, det skal jeg ikke, jeg fandt også
lige selv et eksempel på side 4 her
http://www.hohner.eu/upload/links/l_00000389_Schaltplaene%20HDP500.pdf
der bruges også split supply og mute, men det ser ud til at
lader man pin 2 hænge frit, ja så er mute ude af drift og
forstærkeren køre pænt.

Re: Læsning (forstå) af et databl ad

Hvis pin 2 er til 0V løber der en strøm fra Vp+, og kredsen er der med
muted. Pin 2 skal da være flyden (NC)for ikke at være muted. Den bedste
metode at mute kredsen på et at trække pin2 til 0V.

--
Hilsen Mikkel Lund