Læsning af datasheet, kan i hjælpe ??

Hej.

Jeg har et display med følgende datasheet:
http://www.powertipusa.com/pdf/pc2004a.pdf

Jeg får ikke ret god kontrast på display´et (justerbart potmeter 10K sat ind
mellem 0V og 5V DC)
Nå, men der er ikke ret god kontrast....
Jeg læser datasheet´et sådan at Vo, kan være op til maksimalt 7,5V, er det
mon korrekt ??
Med andre ord er Vo identisk med Vop, i tabellen ved siden af ??

En anden ting jeg er i tvivl om er hvad henholdsvis N og W er i
tabellen......

Hvis i kan hjælpe mig lidt vidre, vil jeg blive meget glad..... :-)

Mvh.
Peter

Re: Læsning af datasheet, kan i hjælpe ??

Det kan være at du skal have en negativ spænding på den ene side af
dit pot. i stedet for 0V, for at få en rimelig god kontrast. Jeg har
selv et PowerTip display modul, men her er der en negativ
spændingsgenerator integreret på moduelt, til brug for kontrasten.

N => Normal temperature range
W => Wide temeperature range

/Thomas
----
My e-mail is composed in the following manner:
<sirname>.<lastname>(a)privat(dot)dk

Re: Læsning af datasheet, kan i hjælpe ??

ind

Laves nemt med en MAX232 eller lign. kreds.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask
Re: Læsning af datasheet, kan i hjælpe ??
Hej.

Ja, det var en ide......
Det er ikke så svært, men hvor "stor" en negativ spænding kan den så tåle ??
5V eller ??

Jeg har prøvet med et 1,5V batteri og lægge ind negativt, og det giver
faktisk et helt pænt "billede"......

Mvh.
Peter

Re: Læsning af datasheet, kan i hjælpe ??

Det står der jo ikek noget om, Men da du alligevel regulerer den med
et potmeter, er det næsten lige meget, for så bliver kontrasten for
stor og du kan ikke læse noget......

Så ved du jo lidt op, hvor du er henne :-)

Re: Læsning af datasheet, kan i hjælpe ??

Følgende side er måske værd at kigge på:
http://www.powertipusa.com/char.htm

Her står noget (helt nede i bunden):
LCD Driving Voltage (Vlcd = Vdd - Vo) skal være mindre end 11V og
størrer end 3V, dog typisk 8.1V

3V < Vdd - Vo < 11V
3V - Vdd < -Vo < 11V - Vdd
Vdd = 5V
2V > Vo > -6V

Altså Vo =[-6;2] V

Typisk: Vlcd = 8.1V = 5V - Vo => Vo = -3.1V

Correct me if I'm wrong...
/Thomas
----
My e-mail is composed in the following manner:
<sirname>.<lastname>(a)privat(dot)dk

Re: Læsning af datasheet, kan i hjælpe ??

vi har snakket lidt om i klassen og lave det ved at clampe de 4 datalinier
til stel og ensrette og lade det på en fælles lyt derved vvil kontrasten
fade ind når man begynder at initlisere displayet

kræver du nok det er aktive portben der kan både source og sinke

kasper

Re: Læsning af datasheet, kan i hjælpe ??

Hvorfor i alverden køber man ikke displays der ikke kræver negativ
bias ?

Re: Læsning af datasheet, kan i hjælpe ??

Jeg har været ude for displays, der selv laver den negative spænding :-)

Bo //

Re: Læsning af datasheet, kan i hjælpe ??

Jeg _har_ displays der selv laver den negative spænding og andre der
kræver en bias på mellem 0 og +5 volt.

KLaus
Re: Læsning af datasheet, kan i hjælpe ??

Mindes noget af grunden til skolen ikke har købt dem er pga de er en del
dyere end de andre...

Det skal lige siges jeg har ikke testet det andet og det er måske ikke den
smarteste måde, men tror da det kunne virke, det er jo ikke meget strøm der
skal bruges

kasper

Re: Læsning af datasheet, kan i hjælpe ??

Ud fra det vi bruger er prisen en vigtig faktor, men også evnen til at
arbejde i udvidet temepraturområde. Så så stor er prisforskellen
heller ikke......

Jeg ville ikke blande mine databen ind i det !

Re: Læsning af datasheet, kan i hjælpe ??

der

Det virker skam i praksis, brug dog "et par" dioder, så du kan
spændingsdoble signalet.
Og lave PWM, for at regulerer kontrast. Hvis din micro har en "strømstærk"
udgang, så brug den.
Nogle specielle controller, har en strømstærk PWM udgang, for drift af
led'er / buzzer eller ligende.

ON

Re: Læsning af datasheet, kan i hjælpe ??
Hej.

I mit eget tilfælde ??
1. Jeg var ikke klogere, men det er jeg så nu.....
2. Det var billigt.....

Mvh.
Peter

Re: Læsning af datasheet, kan i hjælpe ??

Interessant, man må da så ikke håbe at den databus arbejder ved
særligt høje frekvenser :o)

/Thomas
----
My e-mail is composed in the following manner:
<sirname>.<lastname>(a)privat(dot)dk

Site Timeline