Læs ASCII commandoer ?

Hej ho i gruppen.

Jeg har en DVR (Digital Video Recorder) til overvågning af min butik, til
den skulle der kunne tilsluttes et PTZ (Pan / Tilt / Zoom) kamera som bliver
styret via internet af det medfølgende program.

Problemet er at systemet ikke understøtter de normale standarter som ex
Pelco, men udelukkende benytter sit eget, derfor bliver man nødsaget til at
købe deres produkt som desværre ikke bliver importeret til DK.

Det jeg _tror_ jeg ved er at det er ASCII commandoer der bliver sendt til
DVR maskinen, og som mere eller mindre uændrede bliver smidt ud af den RS485
port som kameraet skal tilsluttes.

Det jeg gerne vil er at lave en PTZ sokkel baseret på en PIC processor, men
hvordan aflæser jeg hvad der kommer ud af RS485 porten så jeg kan programere
en processor til at reagere på det ?

Kan jeg evt tilslutte en PC og så bruge hyper terminalen ?

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Re: Læs ASCII commandoer ?

Hvis du kender bithastighed og diverse (her er et storage skop af en
eller anden form smart) skal du vel kun konvertere rs485 værdier til
rs232 og derefter sende det til PC'en.

Men du skal jo have et virksomt system for at kunne teste det, har du det?

Med venlig hilsen Preben

Re: Læs ASCII commandoer ?

Ok, en adaptor fra RS485 til RS232 kan købes for et ganske lille beløb så
det skulle ikke være noget problem.
Men du skal jo have et virksomt system for at kunne teste det, har du det?
Ja systemet er fuldt funktionelt, der mangler bare en PTZ sokkel.

[...]

Så sætter du en RC485 til RS232 konverter på og en PC i den anden ende.

Jeps.

Re: Læs ASCII commandoer ?
Tak for svarene, har været på MAXIMs hjemmeside og bestille sampels.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

til
RS485

Re: Læs ASCII commandoer ?

Okay, skal du bruge 485/232 converter der er til at sætte til en pc, har
jeg noget på lager. Det kræver dog en privat mail, da handel ikke hører
til her.