Længde på S-Videokabel

Jeg har en S-videoudgang på min bærbare og scartindgang på et (dårligt
Sneider) TV.

Har et 10 meter S-videokabel liggende og en S-video/scart adapter (lille
stik) koblet mellem de to.

Problem: Farverne er udtværet og øverste del af billedet er "skævt".

Skyldes det længden/kvaliteten på det lange S-videokablem eller TV'et/PC'ens
dårlige kvalitet?

Vh, Lars.

Re: Længde på S-Videokabel

TV'et/PC'ens

Hej Lars,

Jeg har nøjagtig samme problem, bare med et JVC TV. Jeg købte et multisæt
hos det lokale supermarked, men der har jeg tænkt mig at korte kablet og
lodde et skartstik i den afklippede ende efter anvisning i tidligere tråd :)

Mvh. Niels

Re: Længde på S-Videokabel

Jeg bruger et 10m kabel fra ALDI. Det fungerer upåklageligt. Du må nok finde
fejlkilden et andet sted :(

Re: Længde på S-Videokabel

En mulighed som jeg selv har måtte sande på mit gode gamle Philips K40
fra '84, er at den bare har det skidt med at få S-video ind med høj
skarphed (som det er fra pc'en, 800x600 f.eks. er mere end PAL)
Løsningen (for mig..) var at køre det composit, det giver en teoretisk
dårlige billedekvalitet end S-video, men resultatet blev bedre :D

evt. kan du køre S-video helt frem til tv'et og så samle Croma og Luma
ledningerne der og køre det ind på composit/video indgangen/scart.
de samles nemt ved at sætte en ca 470pf kondensator mellem dem.

mvh.

Jan Rasmussen - på vej ned efter vasketøj

Re: Længde på S-Videokabel

dvs begge to ind på ben 20 i scart ? og så bare en 470pf fra det ene ben i
S-video kablet og så til ben 20? hvor skal de 2 stel så hen? ben 17???

Mvh
Morten

Re: Længde på S-Videokabel
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html er en fin
tegning :)

ground til ben 17, video til ben 20 som du siger

mvh. Jan Rasmussen.

Site Timeline