Længde af scart fra DVD til TV

Hvor langt kan man trække et scart kabel??

Min DVD/CD står i den ene ende af stuen og mit TV i den anden (ca. 9 m i
mellem) - kan man trække kablet fra DVD til TV så langt uden at miste
kvalitet ??

Forudsat ovenstående kan lade sige gøre:
Jeg regner med selv at strikke et kabel samme (det kan *vist* bedst betale
sig) - er der nogle specielle krav til et scart kabel. Hvilken størrelse af
ledere m.m. ??

Forudsat ovenstående ikke kan lade sig gøre:
Kan man så lave noget fiber eller noget andet smart (som ikke koster spidsen
af en rumraket) ??

På forhånd tak

Søren

Re: Længde af scart fra DVD til TV
af
spidsen

Jo længere jo dårligere som udgangs punkt, men der fndes kabler af god
kvalitet også selv om de s kal være lange.
På www.hifi4all.dk kan du finde en scart kabel test med 10 m lange kabler
til ca 700 kr og derunder.

Michael Lund Sørensen
Re: Længde af scart fra DVD til TV

Jeg har selv lige lavet et 10 meter langt VGA til SCART kabel af et helt
almindeligt cat-5 skærmet netværkskabel. Billedet er perfekt.

Kablet kostede 90 kroner ;-)

-Sune

--
Check out my band: www.secondnature.dk !

Re: Længde af scart fra DVD til TV

Bruger selv et fra Jem og Fix til ca. 70 kr. Det er et sæt med diverse stik
og adaptere. Jeg kan ikke se nogen kvalitetsforringelse i billedet, men
lyden har noget brum.

PH

Site Timeline