Lækkende batteri?

Hej,

I instrumentbrættet fra min bil sidder der batterier, som jeg så vidt jeg
husker bliver opladt.
Jeg kan se at mekanikeren har sat ikke-genopladelige batterier i.

Se på følgende billede:
http://www.secretsofwar.net/hotcut/images/batteri2.jpg
er det brune i ser i enden af batteriet batterisyre som siver ud, på grund
af at batterierne bliver forsøgt genopladte?

Jeg håber i kan hjælpe, så jeg kan kontakte mekanikeren om det hvis
nødvendigt :)

MVH
~Casper Bang

Re: Lækkende batteri?

Det ligner mere hjælpestoffer brugt under lodning.

hilsen Mikkel

Re: Lækkende batteri?

Hvis de havde været batterisyre, hvordan ville det så have set ud? Er der en
måde hvorpå man kan se forskel mellem flus og batterisyre?

Re: Lækkende batteri?
Hej Casper

en

Batteriesyre har en tilbøjelighed til at blive til noget loddent
hvidt stads.
De batterier på billedet ser nu ikke ud til at være af den type
der normalt lækker, men det havde været smartere at bruge
nogle med loddeflige der var beregnet til opgaven.

Mvh Max

Re: Lækkende batteri?

Ok, så må jeg formode at det ikke var batterisyre.
Hvor hurtigt vil batterierne begynde at give problemer, hvis de bliver
opladet, og hvad vil symptomerne være?
Jeg prøver at finde ud af om det er batterierne som er grunden til at mit
instrumentbræt skulle skiftes ud.

Det havde det med garanti... men det ser ud til at batterierne er så billige
som muligt :/

Re: Lækkende batteri?

Det kunne vel også være flush...

Men jeg vil mene det er lidt noget fusk at lodde på alm batterier... hvis
jeg ser det ret :)

Kasper

Re: Lækkende batteri?

Muligvis, men det er billigere end at skifte hele brættet ud :p

Re: Lækkende batteri?

Og der er ret stor chance/risiko for at den lodning der er inde i batteriet
går fra - og så er det ligefedt, man skal ihvertfald ikke give for meget
varme for længe
/carsten

Re: Lækkende batteri?

batteriet
Om det er noget fusk at lodde på batterier, som ikke har loddeflige eller
ej, er vel af mindre betydning hvis det virker.

Jeg har ofte loddet på batterier uden loddeflige og aldrig haft problemer
med det.

Det der er vigtigt er, om der bliver ladet på batterierne eller ej.

umiddelbart vil jeg tro, at det er flush vi ser på billedet, måske anvendt
for at få lodningen til at hæfte på batteriet uden at tilfører for meget
varme.

Hvad laver enheden egentlig ?
/Tom

Re: Lækkende batteri?

Jeg har i dk.fritid.bil fået af vide at batteriet refresher noget
hukommelse, der holder styr på hvornår bilen næste gang skal til service.
Om den gør andet har jeg ikke rigtigt fået svar på; jeg ved ikke om
batterierne kan have været grund til andre problemer.

Re: Lækkende batteri?

Hvad skal der skylles ud ??

Nååh, du mener flusmiddel :-)

Det er det også - ikke at det ikke virker, men det er ikke noget man
skal betale særligt mange penge for.

Re: Lækkende batteri?

Hvilken bil er det ??

Normalvis bruger man batteriholdere til ikke genopladelige batterier på
grund af selvafladning og begrænset levetid.

Det brune ligner flusmiddel. Det er det hvide jeg er langt mere bekymret
for. Det sidder også ude på kontaktbenene og der er ikke forbindelse til
printet

Re: Lækkende batteri?
jeg

BMW 320 i, fra 1989

grund

Hmm.. hvad kunne det hvide så være? Hvordan kan jeg teste det og/eller er
der billeder fra andre vinkler i kan vurdere det efter?

Tak!
~Casper

Site Timeline