Ladeteori?

Hej genier...:)

Har en teori:

Jeg har et 12V 70 Ah gel-batteri

Har en inverter på max.300W

Har en elektronisk pulslader 12V 7A

Vil montere inverteren på batteriet. Til inverteren tilslutter jeg
laderen, som lader batteriet op og giver strøm til inverteren.

Hvorfor kan det evt ikke lade sig gøre? Kan ikke lige huske
driftseffekten på hverken lader eller inverter, men teoretisk skulle
denne "ring" holde batteriet opladet til hver en tid (?)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Nej, evighedsmaskinen findes ikke...

Der er tab i inverteren og tab i laderen, og der er KUN batteriet til at
dække tabet :-)

Bo //

Re: Ladeteori?

Med to invertere og to ladere får du overskud af strøm, som du så kan sælge!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Re: Ladeteori?

Hurtige svar...:) Tak for infoerne...

Et tillægsspørgsmål:

Vil jeg kunne sætte inverteren til min bils batteri (som bliver ladet op
af generatoren i tomgang) - sætte pulsladeren til inverteren og lade
gel-batteriet på den måde?

Grunden til jeg spørger om disse ting er, at jeg har et gel-batteri i
min campingvogn. Har lige monteret en ny pulslader, men da der ikke er
230V der hvor den står nu, kan jeg ikke afprøve systemet... Kunne
selvfølgelig flytte cv'en hen hvor der er en stikkontakt, men 1. metode
er nemmere...:)

Kunne selvfølgelig også leje en Honda-generator....hmmm...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund
Re: Ladeteori?

Det kan du godt...

Re: Ladeteori?

"Thore"

Saa meget geni er jeg nu heller ikke

Ja. Denne geniale løsning bruger jeg til at oplade et ekstra batteri.

Aage

Re: Ladeteori?

Gør den ?

De fleste biler lader ikke i tomgang.....

Re: Ladeteori?
On Sat, 27 Sep 2008 22:21:53 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Generatoren lader batteriet, dog ikke med fuld kraft. I gamle dage med
dynamoer kunne man ikke lade i tomgang. Man skal selvfølgelig slukke alt
andet forbrug...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund
Re: Ladeteori?

Har du målt efter ?

Re: Ladeteori?

Jeg har, og det afhænger af bilmodellen, eksempelvis har jeg målt på Opeler
der ladede i tomgang, og andere der ikke gjorde.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Ladeteori?

Opladningen af et 70Ah batteri med 7 ampere vil tage ca 10 timer. Det
er lC3%A6nge at lade bilen gC3%A5 i tomgang, og det bliver noget dyrt str=
C3%B8m.
Der findes solpaneler til installation pC3%A5 campingvogne, som kan lade
jC3%A6vnt hen ad vejen. Det er billigere i lC3%A6ngden og ikke sC3%A5
miljC3%B8belastende som tomgangslC3%B8sningen eller en honda. Desuden hol=
der
gel batterier lC3%A6ngere hvis man ikke kC3%B8rer cyklisk drift, dvs lade=
r dem
op, og bruger til de er afladet, lader op igen etc.

Hilsen Kim

Re: Ladeteori?
On Sun, 28 Sep 2008 00:59:02 -0700 (PDT), Kim Christensen

Det var ikke for at lade et helt tomt batteri, kun en lille
vedligeholdelse, hvis man var nær grænsen.

Lavede et forsøg med inverteren tilsluttet bilens batteri i lørdags
Mit ret nye 75Ah (og ikke 70 som tidligere skrevet) batteri i cv'en har
været brugt 2 weekender til lidt lys, vandpumpe og diverse småting uden
opladning. Satte inverteren på bilens batteri, satte cv-laderen til
inverteren, lod bilen stå i tomgang ved 700 rpm i 11-12 minutter, så
lyste led'en "fully charged" på laderen...:)

Vil også montere den ekstra ledning i bilens stik, så cv-batteriet kan
blive opladet under kørsel, men det har jeg truet med i et par år...
Mine tidligere biler har altid haft denne, men ikke den nuværende..

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund
Re: Ladeteori?

Du kan sagtens lade dit batteri med inverteren sat til bilen og du behøver
ikke at lade motoren køre imens hvis du tænker dig lidt om.
Jeg har en billig inverter fra T-hansen som har indbygget batterivagt og det
viste sig faktisk at bilen sagtens kunne starte efter at jeg havde ladet så
længe på cv batteriet at inverteren slog fra.
Det eneste problem jeg har oplevet er at den elektroniske lader ( fra HN )
ikke ladede med fuld styrke når jeg brugte inverteren. ( I modsætning til er
gammeldags lader med der ikke er swichmode )

Steen.

Site Timeline