Lader til blyaku - Page 2

Re: Lader til blyaku
Hej Morten

Jeg har på fornemmelse at nab ofte begrænser strømmen ved at
bruge en blød trafo til opgaven.

Re: Lader til blyaku

Du behøver kun tænke på max strøm for at undgå at spændingsregulatoren
futter af, altså en slags overstrømsbegrænser.
Hvis man holder ladespændingen konstant, ca. 13,8 V vil det samtidig betyde
at et samtidigt forbrug fra batteriet ikke har nogen betydning.
/Claus

Re: Lader til blyaku

Det undrer mig - kan man se dette datablad på nettet/ hvad hedder
batteriet.
Normalt ville jeg forvente, at når blycellen når 2,4v ved 25grader celcius,
så begynder knaldgas udviklingen / trykstigning i forsejlede batterier.
Benny Andersen

Re: Lader til blyaku
Hej Benny

http://www.akku-gate.com/uppics/GP1272.pdf

er batteriet.

http://www.power-sonic.com/index.php?doc_id11%6

her er det også beskrevet.

Re: Lader til blyaku

Tak for det - jeg er glad for info omkring forskellige lademetoder - den er
gemt! Jeg kan forstå at det er konstantspændings også kaldet udfladnings
ladning (taber charging), som du vil lave - det enkle princip med at den
minimerende spændingsforskel mellem lader og batteri afstedkommer fald i
ladestømmen.
Jeg har så tilgode at finde ud af hvor stor ladestømmen må være - det
eneste jeg umiddelbart kan se vedrørende det 7,2ah batteri er 0,3C = 2,16A
indtil cellespænding er: 13,8v (Application=standby, nederst tilvenstre på
GP1272.pdf).
Benny Andersen

Site Timeline