Lade telefon fra 28V AC

Jeg vil lade en mobiltelefon i min robotplæneklipper fra 28V AC.

Mobilladere til cigsarstikket i biler er jo oftest specificeret til 12-24V
input, så det går vel næppe bare at ensrette og udglatte?

Re: Lade telefon fra 28V AC

Hvis de er rated 12-24, sker der næppe noget ved at give dem 28V!
den ekstra effekt kan ikke mærkes ved en telefonladestrøm.

//finn

Re: Lade telefon fra 28V AC

hmmmm hvor vil du sE5% sE6%tte grE6%nsen..
alex

Re: Lade telefon fra 28V AC
Hej Finn

Lagde du mærke til at det var AC, det giver jo 35V DC.

Max

Re: Lade telefon fra 28V AC
ups! sorry.

sæt en diode i serie, og måske en pæn lyt, og brug  mobilladeren.
altså ikke brokobling.

Jeg er iøvrigt forundret over så stor en græsplæne, at det er nødvendigt
at have lader på mobilen :-) (nyt batteri: batteribyen.dk!)

//finn

Re: Lade telefon fra 28V AC

Det er en robotplæneklipper.
Mobilen skal køre en app, der sender en SMS, når plæneklipperen har
stået stille for længe, f.ex. hvis den sidder fast i et muldvarpeskud.

Jeg har haft laderen siddende over det ene af batterierne, men det ser
ud til at belaste batterierne skævt.

Og så døde telefonen også, fordi plasticposen jeg havde kommet den i,
ikke var vandtæt:-(

Plæneklipperen har også en konto på endomondo :-)

Leif

Re: Lade telefon fra 28V AC
Wow -

Det virker imho suspekt at en mobillader skulle have betydning.
Men hvis der er batterier, taler vi jo ikke AC længere.
Mit bud er at batterierne er max 24V, og så vil din mobillader jo passe!

Jeg troede faktisk at en moderne mobil kunne tåle en del vand, men hvad
med bare at trække en plastpose over, så evt. vand ikke kan samle sig!

over WIFI?

So ein ding .....

//finn

Re: Lade telefon fra 28V AC

Desuden, hvis det lykkes mig at lave min egen app, så skal telefonen lades
fra ladestationen, ikke via klipperens batteri, så der kun bliver sendt en
alarm, når klipperen står stille ude i felten, ikke når den står hjemme i
ladestationen.

Der kan samle sig meget vand i en plasticpose, specielt når der går en
ledning ind i den. :-(

Nej, over "almindeligt mobilt internet". Jeg har faktisk ikke prøvet om man
kan lade endomondo kun uploade data, når telefonen kommer i nærheden af
husets wifi.

Leif

Re: Lade telefon fra 28V AC

Den logik fanger jeg ikke!

Mobilens app virker vel ens, uanset dan lader fra batteriet eller fra
ladestationen?
Du må vel bare (under alle omstændigheder!) undtage ladestationens
gpsposition!
Eller alternativt læse om et 28vacrelæ er trukket!

//finn

Re: Lade telefon fra 28V AC

App'er kan se om telefonen er koblet til lader eller ej.
Hvis mobilladeren forsynes fra robottens ladeindgang, kan appen derfor se,
om klipperen står i ladestationen eller ej.

Hvis nu klipperen sidder fast i en nedfalden gren 20 cm udenfor
ladestationen, vil der ikke blive udløst alarm, hvis man udelukker
ladestationens gpsposition.

Jeg vil også kunne udløse en alarm, hvis klipperen har stået i ladestationen
for længe, f.ex. hvis man bare har sat den ind manuelt, uden at trykke
"start".

Leif