Lade-Forsats

I forbindelse med et byggeprojekt, hvor vi bygger en strømforsyning, er jeg
kommet i tanke om at jeg gerne ville have en lade forsats med i det færdige
produkt... Tænker noget i retningen af 2 udtag på PSU'en. En alm og en
parallel der fungerede som laderen med dens funktioner...

Jeg ville egentlig gerne have noget a'la denne

Velleman K7300 - http://www.vellemanusa.com/us/enu/product/view/?id35%0600

Men den kan ikke lade over 9.6v....

Er der nogen der kan henvise til et diagram eller lign. produkt jeg ville
kunne bruge. PSU'en er en 8A og jeg tænker mig at den gerne skulle kunne
lade med op imod 1000-2000mA, dog gerne mere. Evt. gerne variabelt via
potmeter
eller lign. Funktionalitet ønskes magen ved velleman Kit'et.. NiCd, NiMh
skal kunne lades. gerne LiPo og LiFo også...

Den må også gerne have en aflader funktionalitet...

Håber nogen har noget spændende liggende i skuffen eller kender andre der
har... Ved godt, det måske bedre kunne betale sig at købe, men ikke nær så
interessant...

Re: Lade-Forsats

Hej Finn

Hvis du vil gerne lade LiPo, vil jeg anbefale dig at købe en færdig som
både kan forsynes fra 12V og 230V. Den har også balancer til flercelle LiPo:
http://www.rc-netbutik.dk/product.asp?product42%6

-

How to Design Battery Charger Applications that Require External
Microcontrollers and Related System-Level Issues:
http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/680

21 August 2006, Inside a notebook battery pack:
http://www.zdnet.com.au/reviews/hardware/laptops/soa/Inside-a-notebook-battery-pack/0,2000065761,139267146,00.htm
Citat: "...The internal circuitry of the battery pack thus has to
monitor cells separately and shut down the whole pack if one cell is too
far out of balance..."

-

BattMan II: A Computer Controlled Battery Manager:
http://www.stefanv.com/electronics/battman2.html

/Glenn

Site Timeline