Labcenter Proteus VSM

Subjekt er et elektronik simulations program ( og diagramtegnings / PCB
layout program) der kan simulere alskens analoge og digitale kredsløb inkl.
microprocessor og PLD baserede kredsløb. Spørgsmålet er: Er programmet bare
verdens bedste simulations program eller er der andre der er mere præcise
med samme funktionalitet ?

Re: Labcenter Proteus VSM

Hey

Jeg har kun prøvet at simulere uC circuits deri... og det er gået rimelig,
men tror måske ikke den er så klog til alm analog circuits...
Den har en fed feature med at den kan bruge computerens porte etc... bla kan
man adde en beeber og den bruger pc speakeren eller en RTL8019 chip og den
overtager netværkskortet etc

Mvh

Kasper (har har brugt proteus lidt)

Re: Labcenter Proteus VSM

Netop hvad mit indtryk var....men hvor finder jeg så et bedre program til
analoge kredsløb ? Har prøvet: Electronics Workbench / Multisim, Protel 99,
Orcad pSpice men ikke fundet at de tilnærmelsesvis er så præcise som
modeller opstillet i f.eks. MathCap / MAthLab :(

Re: Labcenter Proteus VSM

Jeg har brugt både protel og pspice simuleringer, og jeg syntes de giver et
pænt resultat, men det kommer jo an på nivuet af resultaterne man skal have
også...

har prøvet at lave en simulering/print i protel af en 4-20mA temp
transducer, hvor det jeg havde simuleret virkede 100% i virkeligheden

mvh
Kasper

Re: Labcenter Proteus VSM

99,

Hvor observerer du den manglende præcision ved spice baserede simulatorer
sammenlignet med MathLab ?

Bo //

Re: Labcenter Proteus VSM

til
Overføringsfunktioner for bl.a. transistor baserede forstærkere: Her giver
matrix modeller i MathLab større præcision eller rettere overensstemmelse
med målinger :)
Men...det kan nok skyldes mangel på anvendelse af eksakte transistor
modeller i spice spimulatorerne :)

Re: Labcenter Proteus VSM
Æv ingen svar på om Labcenter Proteus VSM var markedets bedste mixed signal
SPice simulator eller bud på suveræne alternativer :( nå nøjes med den så og
min MathCad :)

Site Timeline