lab. strøm forsyning

Hej.

 Jeg står og mangler en diagram til et lab. supply  0 til 20-30 V  10-20 A
helst baseret på 2n3055.
er her nogen der her et, elller et link til sådan noget..

Martin.

Re: lab. strøm forsyning
Det gjorde jeg også for et stykke tid siden, har fået et par links. Hvor
mange 2n3055 har du?
Jeg emailer dig lige links senere.
Erik

Re: lab. strøm forsyning

hvorfor ikke publicere linken her det kunne være der var andre der kunde
have fornøjelse af den
/Carsten

Re: lab. strøm forsyning

Jeg har været FOR sløv, men nu er diagrammerne altså sendt :)
Martin

Re: lab. strøm forsyning
Det er da bare iorden. Jeg kan evt scanne dem og lægge dem på min hjemmeside
Erik

Re: lab. strøm forsyning

Hvor
hjemmeside

Evt  kunne du lige fortelle hvad din hjemme side er ?!  evt med en Url   ;-)

Martin .
der er ny i Internet elektronik

Re: lab. strøm forsyning

Så har posten været her. Jeg scanner og lægger den på nettet senere idag.
Erik

Re: lab. strøm forsyning
Jamen her kommer et af dem så, den er med 2n3055, kan scaleres efter
behov. Og man behøver ikke den ekstra trafovinding.

http://ourworld.compuserve.com/homepages/Bill_Bowden/page12.htm#5reg.gif

Erik

Re: lab. strøm forsyning
Hej Erik

Der er jo ingen af dem der lever op til de krav der stille
til subject.

Mvh Max

Re: lab. strøm forsyning
Hvilke krav lever den ikke op til?
20A? Afhænger kun af hvor mange 2n3055 du sætter i parallel med en lille
modstand i emitter. 0-30V? tja afhænger af din trafo, problemet er nok
at nå ned på "0" volt, men det kan klares.
Erik

Re: lab. strøm forsyning
Der er ingen af dem der er regulerbare. (hvilket 0-30V betyder hvis du ikke
ved der)

Re: lab. strøm forsyning
Hvis ikke du kan finde ud af at erstatte 2 modstande med et potmeter ,
så ved du vist ikke hvad du snakker om.
Hvis du kigger på "High current regulated powersupply" så er der endda
beregning af modtandene.
Så erstat 1K/560R med et potmeter, evt med en modstand i top og bund for
at begrænse reguleringsområde.
Erik

Re: lab. strøm forsyning
Hej Erik

Det Martin eftrespørger er en laboratorie strømforsyning, og det vil sige
regulerbar strøm og spænding og det fra 0 til max. både med strøm
og spænding. Han efterlyser noget i størrelsen 0-30V og en 0-10/20A
En sådan strømforsyning er altså ikke noget man sådan lige laver.

Mvh Max

Re: lab. strøm forsyning
Det er lige det opskriften her giver. Skal gerne hjælpe med
modifikationerne.
Læs diagrammet, lav de små ændringer der skal til, pot til spændings
regulering, pot til strømbegrænsning, ellers har vi da et diagram med en
lm723 og 3 bdv64, både strøm, spænding og temperaturstabiliserert.
Erik

Re: lab. strøm forsyning
Kan jeg ikke få en kopi også? Så kan jeg evt. lægge dem online, hvis de
altså ikke er beskyttet.

Jonas Jalling

Re: lab. strøm forsyning

Jeg vil nu også gerne have en kopi

--
Med venlig hilsen

Tomas

Re: lab. strøm forsyning

øhh jeg har vel ca 100.   men du kan ikke maile mig.

Martin

Site Timeline